26 Mayıs 2008 Pazartesi

Yeşiller

Yeşil rengi çok severim. Kırmızıyla uyumuna da bayılırım. Eskiden yemediğim bazı sebzeleri şimdi öyle büyük bir iştahla yiyiyorum ki kendime şaşırıyorum. En son yemeyi sevdiğim yeşil enginar. Görüntüsünü her zaman çok sevmiştim. Sanki oya gibi işlenmiş izlenimi verirdi hep bana. Türkiye seyahatim de annem bana enginarı nasıl ayıklayacağımı da öğretti. Şimdi evime gidip enginar pişirmek ve afiyetle yemek için sabırsızlanıyorum.

Ispanağa gelince; onu hep sevdim. Temel reis gibi güçlü kuvvetli yapmadı beni ama olsun ben safinaz olmaya da razı oldum. Gerçi şimdi tombik bir safinaz oldum.

Karnabaharın kızartmasına bayılıyorum sarımsaklı yoğurtlu.

Annem hep anlatırdı bana faydalarını bu yeşillerin. Ben de sevdiklerimi, faydalarını bildiğim ve araştırıp öğrendiğim kadarıyla yazmaya çalışacağım. Yemeyenlere hepsini şiddetle tavsiye ediyorum. Hayatın başka taraflarını da görmek istiyorsanız yeşile verin kendinizi derim.


Enginar:

Enginarın sayısız derecede vücuda faydası vardır ve tam anlamıyla bir şifa hazinesidir. Bağırsak boşaltıcı ve idrar sökücü etkileri vardır. Ayrıca son derece lezzetlidir.

"...Enginar’ın en önemli etken maddesi cynarindir. Cynarin hem karaciğeri hem safra kesesini uyarır. Böylece bir taraftan safra asidi salgılanır diğer taraftan safra asidi barsaklara boşaltılır. Böylece barsaklardaki yağlar daha hızlı bir şekilde parçalanır. Bunun anlamı kolesterol ve trigliseridler daha az absorbe edilmiş olur.
Enginar kolesterol ve trigliserid düşürücüdür. Bu nedenle enginar damar sertliğine karşı önemli bir bitkidir.
Enginarın çok önemli bir etkiside “rahim ağzı kanserini” tıp literatüründeki ismiyle “cervix canser” i önlemesidir. Enginar aynı zamanda diyabetliler için kan şekerini düşürücü etkiye sahiptir. Bu etkiyi enginardaki insülin maddesi sağlar.
Enginar hazmı kolaylaştırır ve vücuda alınan daha kolay parçalanmasını sağladığı için kilo verme diyetlerinde kullanılabilir.
Ayrıca enginar safra kesesi ve safra kanallarının daha rahat çalışmasını sağlar.
Enginarın diğer bir önemli özelliği de birçok insanın derdi olan kabızlığı önleyici etkisinin olmasıdır. Enginar ayrıca safra kesesinde taş oluşumunu önler. Enginar içerdiği maddeler nedeniyle kalbin ve kalp damarlarının en yakın dostudur. Kalp damarlarının rahat çalışmasını sağlayarak kalp krizi risklerini önler..."


Kereviz:

Uyarıcıdır. İdrar söktürücüdür. Kanı temizler. İçerdiği apiol adlı madde nedeniyle idrar yollarını da temizler. Gaz söktürücüdür. İştahı açar, sindirimi kolaylaştırır. Sinirleri yatıştırır. Bedeni güçlendirici toniktir. Romatizma, artrid ve gut tedavisinde olumlu etkileri vardır. Eskiden beri afrodizyak etkisi olduğu varsayılmaktadır.


Ispanak:

Vücudun dayanıklılığını artırır. Kansızlığı ve gelişme bozukluğunu giderir. Soğuk algınlığına karşı korur. Kalp ve gelişme bozukluğunu giderir. Kalp adalelerini kuvvetlendirir. Ruhi çöküntünün sıkıntılarını giderir. Kan miktarını artırır. Ağız, boğaz ve göğüs hastalıklarında faydalıdır. Kanser ve veremden korur. Hamilelerde faydalıdır. Doğacak bebeğin güçlü olmasını sağlar. Yara, yanık ve dolamada da faydalıdır. Dişlerin çürümesini önler. Şişmanlık ve şeker hastalığına da faydalıdır.

Yeşil Fasulye:(Ayşe Kadın)

Taze fasulye, bedeni ve zihni yorgunlukları giderir. Vücudun kuvvetlenmesini sağlar. Pankreas bezi’nin gereği gibi çalışmasına yardımcı olur. Şeker hastalığını önler ve kandaki şeker miktarını düşürür. İdrar tutukluğunu giderir. Albümini düşürür. Böbreklerdeki kum ve taşların dökülmesine yardımcı olur. Karaciğer yetersizliğini tedavi eder. Kalbi ve böbrekleri kuvvetlendirir. Kalp çarpıntılarını giderir. Zehirlenmelerden sonra yenilecek olursa; çabuk iyileşmeyi sağlar.


Bol yeşilli günler diliyorum hepimizee...

2 yorum:

  1. Enginar yok , kereviz yok , yesil (taze) fasulye yok burada!!..

    YanıtlaSil
  2. ayy serpilcim yaa valla inan orda olmadığını bilsem yazmazdım.canını çektirtmek istememiştim. burda da ıspanak ve kereviz yok. enginar geçenlerde gördüm bi deniycem bakalım yapabilecekmiyim annem izmitteyken ayıklamasını öğretti.türkiyeden dönerken biraz kenarlara koysaydın yicek bişeyler. buraya getirmek serbest yiyecek ben küçük bi bavul yemek çantası yaptım inan. utanmasam daha neler getircektim de:):)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)