3 Temmuz 2008 Perşembe

Temmuz geldi hoşgeldi ellerinde anılarımla geldi

Temmuz geldi hoş geldi..Yazlar fazla sıcak geldi ama ne yapalım onun da doğası böyle. Aklım hep eskilerde yine. Yaz gelince anılarım depreşti sanırım. Kefken de olsam şimdi. Hava hafif serin esse bahçemizde. Her yer yemyeşil, ağaçlarda erikler, elmalar, yeni dünyalar ve aklımda hayallerimle hamakta ben. Deniz sefam başlasa sonra arkadaşlarımla birbirimize "huuu komşuu hadi hazırlan da gidiyoruz "demeler;bir havlu belki bir kitap, güneş gözlüklerimiz ve türlü kıkırdamalarla hep birlikte güneşte yürümek denize doğru. Bazen de uzak yerlere gidilecekse su ve minik bisküviler falan almak yanımıza ne de güzel. Çıt çıt yemeler deniz sonralarında. Karadenizin suyu mis gibi. İnsanı kendine getiriyor. Şerbet gibi değil serinletiyor ve kimi zaman yaz da olsa çılgın bembeyaz köpüklü, genç bir kız edasıyla bazen de kıpırdasam mı yoksa eteğim mi açılır tavırlarında. Şimdi orda olmak vardı anasını satayım. Bembeyaz köpüklerde."Neydi o deli gibi gidişimiz bembeyaz köpüklerle uzaklara.."Orhan Veli den bir alıntı yapayım dedim aklıma geldi. Denizden çıkıp bir de sigara tellendirilir şöyle güneş kremleri sürülür hatta tavla kesin vardır birimizden birinde bir iki el tavla atılır. Zaman geçer yemeğe gidilir evlere. Duş alınır ben bahçede sereserpe. Yaşasın huzur. Eskiden daha çocukken tabi denizden gelir gelmez kumlarımız daha çıkmamışken üzerimizden bahçedeki hortumu açar orda duş alırdım, şampuanlanırdım. Öyleydi eskiden herkes öyle yapardı kumlar akıtılır belki bir şampuan serin serin mis gibi. Bütün arkadaşlar bahçelerinde hortumla bir yandan etrafı serinletirdi bir yandan da kendisini. Giyindikten kokular süründükten sonra bahçede teyzemin kıymalı böreklerinden yemeğe bayılıyorum hele bir de isteğim üzerine perimeç yapılmışsa off değmeyin keyfime. Perimeç ekmek hamuru alınıp içine kıyma konulup kızartılan bir yemek türü süper birşeydir. Bilenler vardır eminim. Yemekler yendikten sonra belki biraz kestirmece ya da kestirmeyenler kahve sefasında.Kimde toplansak acaba bugün. Şöyle yalandan da fallar kapanır. Ehh onun da keyfi başka. Herkes herkesi bilir ama sanki söylenenler yeni duyuluyor gibi gülümsetir insanı fincandan çıkacaklar. Temmuz gelince Kabotaj bayramı kutlanır Kefken de. Yarışmalar yapılırdı eskiden .Ne zamandır denk gelmedim ama sanırım hala yapılıyor. Facebook da resimler yüklemişlerdir arkadaşlar belki "Cennet kefkene hoşgeldiniz" adı altında. Gerçekten de cennettir kefkenimiz. Belki de en güzel yıllarımız öyle geçtiğinden ötürü. Yağlı direk falan oynanırdı eskiden hatırlıyorum sanırım bir kere görmüştüm. Hatta yat yarışları olur bizim limandan start verirler. Gider izlerdik biz de heyecanla. Limanın o kocaman, hantal ve yaşlı taşlarının üzerinde. Ne de güzeldir o liman. Fenerimiz. Hatta Nihat Erim tepesinden aşağıya yuvarlanan ineğin hikayesi kadar hazin bir yanı da vardır oraların yıllanmışlıklarıyla. Ama hep gülümsetir, sevindirir, çocukça çoşturur, derdi kederi unutturur karadeniz insana. Sezen Aksu şarkıları orda ne de güzel dinlenir. Biralar ardı ardına gelir gecenin 2 lerinde 3 lerinde. Ne de olsa artık büyüdük kimse 12 de eve gitme telaşında değil. Ama o günlerde ne kadar güzeldi. İyiki yaşadım. Doya doya yaşadım çocukluğumu kefkende. Şimdi Temmuz geldi ve aklım orda. En büyük hayalimi gerçekleştireceğim bu yaz. Eşimle ve ailemle çocukluğumun en güzel yıllarında olacağım kefkende. Sevdiğim adama sevdiğim anılarımı yaşatacağım ve birbirimizi daha da çok seveceğiz. Dalgaların kumsalla buluşması gibi buluşacağız içimizdeki tüm güzelliklerde hayat arkadaşımla. Öyle sabırsızım ki. Bir an önce geçmeli günler, dakikalar. Tüm sevdiklerim ve ben orada buluşmalıyız artık. Nicedir hayalini kurduğum o gün gelmeli ve doyasıya şarkı söylemeliyim kuşlar gibi bağıra çağıra...

İşte Cennet Kefkenimizin mavi suları ve güzel feneri...

Teyzemin süper lezzetli perimeçleri yanında çay ya da meyva suyuyla yazların bahçe keyfinin vazgeçilmezi, taptaze anı kokan...

Canım teyzem ve ben..Anne yarısı derler ya o benim ikinci annem..

Ben ve salıncak sefam. Şimdi minik kuzenlerle şaka olsun diye senin salıncağın benim salıncağım derdindeyiz:)Ama o en başta benim salıncağımdı işteeeee...

Çocukluk arkadaşlarım Işıl ve Serra. Birlikte evcilik oynardım çocukken şimdi hepimiz evliyiz. Oyunlar gerçek oldu. Ve hala görüşen mutlu çocuklarız. Kahvelere de dikkatinizi çekerim:)

Kefken akşamlarında bahçemizde parti yaptık geçen Temmuz ayında evlenmeden daha ben. Herkesin doğum günü Temmuz da çünkü şimdi bir doğum günü daha eklendi; Eşim..

11 yorum:

  1. Bu satırları yazarken eminim ki o anıları tekrardan yaşadın.İnsan büyüdükçe anıları da büyüyor.Bundan sonra hayat arkadaşınla olan anıların giriyor devreye.Bu yaz eşinle ve ailenle anılarını tekrar yaşamanın vereceği sevinci şimdiden görür gibi oluyorum.Belli bir zaman sonra o güzelim anılarını yaşadığın yerlere dönerek ,o günleri tekrar sevdiğinle, sevdiklerinle yad edebilme şansının olabilmesi başka bir güzellik ,başka bir heyecan...Sevdiklerinle ve anılarınla bir an evvel buluşabilmen dileğiyle

    YanıtlaSil
  2. Of of ne güzel bir yazı olmuş bu böyle...İçim açıldı doğrusu. Kefken den daha fazla fotoğraf bekliyoruz.Hİç görmedim çok merak ediyorum....Çocukluk yazları gibi olmuyor şimdiki yazlar değil mi?

    YanıtlaSil
  3. Senin yazini okuyyunca benimde aklima Sile anilarim geldi..Silede yazligimiz vardi ve hic misafirsiz kalmazdik evde hep bir curcuna..Ozledim bende o kalabalik curcunali gunleri..Buyuk bir aile olmak cok guzel.
    Kalabalikla gecirilen tatiller hep daha eglenceli olur bence ;)

    Kelime dogrulama 'gorod' cikti..Rusca sehir demek :)

    YanıtlaSil
  4. bende kefkenle ilgili daha çok anı bekliyorum:) ve umarım günzler çabuk geçer ve eşinle kefkende anılarına yenilerini eklersin,doya doya:)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel anlatmışsın göresim geldi, ayrıca herkesin doğumgünün Temmuz'da olması çok şık bir tesadüf.

    YanıtlaSil
  6. Tugbacim,ne guzel anlatmissin Kefken'i.Gormemistim daha once hic ama simdi merak ettim,belki bigun giderim :)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Elif;
    Gerçekten de bu satırları yazarken sanki herşeyi yeniden yaşadım.Yazmanın ne kadar gerçek bişey olduğunu anladım inan bir kez daha.Büyümek biraz zor ama artık daha çok anım var saklayacağım. Bu yüzden seviniyorum. Ama çocukken herşey daha bir başkaydı tabi.Güzel dileklerin için teşekkür ediyorum sana.

    Sevgili Maviye Yolculuk;
    Yazımı beğendiğine çok ama çok sevindim.Yine kefkenle ilgili foto koyar yazı yazarım yazmadan duramam ki zaten. O kadar çok anlatacak şey var ki.Hiçbir yaz o yazlar gibi olmuyor gerçekten de.

    Sevgili Serpil;
    Şileye de çok giderdik biz ama şimdi hatırlamıyorum pek artık oralar da epeyce değişmiştir sanırım.yazlıklara gelen misafirler de pek güzel olur.İnan ben de özledim o günleri hem de çook.Kesinlikle kalabalık bir aile olmak inanılmaz güzel bir şey.Kelime doğrulama da süper denk gelmiş yalnız.:)

    Sevgili Güldem;
    Elimden geldiğince kefkenle ilgili yazıcam daha çok foto da koyarım yakında.yazacak çok anım var.Güzel dileklerine minnettarım.

    Sevgili Banu;
    Kesinlikle görmelisin bence. Ama içinde anıların olunca o küçücük yer büyüyor da büyüyor insanın gözünde.Belki bana dünyanın en güzel yerlerinden biri.Umarım sen de seversin.Temmuzdaki doğum günlerini de orada herbirlikte kutlamak çok eğlenceli olacak eminim.

    Sevgili Begüm;
    Kesinlikle görmeni isterim ben. Umarım benim kadar beğenirsin.Keşke imkan olsada burda bana yazan sevdiğim tüm arkadaşlarımla hepbirlikte gidebilsek ne kadar mutlu olurdum.

    YanıtlaSil
  8. canım zuzucum tatlım çok güzel anlatmışsın kefkeni ve bizleri ağlayarak okuduk babanla seni çok seviyoruz,neyse az kaldı gelmenize. artık gelince yaş günlerini gene hep beraber kutlarız. kocanla bol bol gezersin artık kefkeni ama akşam 12 de evde olmak şartıyla tammamı! hehe
    hep birlikte olmak ümidiyle öptüm.

    YanıtlaSil
  9. Canım zuzucum annegülüm,
    ağlamayın siz yaaa ben öyle içimden geliyor yazıyorum deli dolu.günleri sayıyoruz artık.hemen geçsin de gelelim yanınıza güzel kefken akşamları geçirelim mangallı rakılı rokalı semizotu salatalı balıklı falan..sabaha kadar dans dans dans heehee..12 de girmem işte pışşşıııııkkkk:)öpüyorum kocaman seni de babişimi de.Artık öğrendin yazarsın yorumlarını.kendinize iyi bakın.görüşürüüüüüzzzzz..

    YanıtlaSil
  10. bütün tugbalarda güsel oluyoorrrr canıııııııııııımm:)) bana bi imzalı resmini versene tubiş:)

    YanıtlaSil
  11. ablacım aşkolsun benimde resmimikoysaydın...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)