25 Mayıs 2009 Pazartesi

Bugün

Bugün yine yataktan zor kalktığım bir gün oldu. Aslında uyudukça kızıyorum kendime. Güne erkenden başlamak istiyorum hep. Ama bedenimi yataktan kaldırmak oldukça güç. Nasıl da çekiyor kendine o sıcacık yatak. Halbuki erken uyandığımda daha enerjik oluyorum ve daha güzel geçiyor günüm. Yine de uyumayı seviyorum bunu inkar etmiyorum. Sanırım bir anda o soğuk havalardan sıcağa geçmek de etkiledi beni. Bir rehavet, bir tembellik. Gün içerisinde bile bazen canım hiçbirşey yapmak istemiyor. Hafta sonu epey yorulduk. Cuma sabahı erken uyandık arkadaşlarımızla buluştuk dolaştık. Zaten perşembeden de yorgunduk. Perşembe akşamı dışarda yemek yedik. Bolca yürüdük restoranta kadar. Uzun bir yoldu. Ne zamandır da yürümediğimizden bacaklarımız ağrıdı. Cuma günü bu yüzden yorgun başladı. Ama çok eğlenceli geçti. Bir sürü yeni yer keşfettik yine. Güneşli bir günün getirdiği tüm güzellikler yanımızdaydı. Uzun zamandır görmek istediğim kiliseye gittik. Notre Dame de Afrigue. Yakında fotolarını da koyacağım güzel hafta sonu tatilimizin. Henüz alamadım arkadaşımdan. Sonra güzel bir akşam yemeği yedik. Hafta sonlarımız şenlendi adeta. Neredeyse her hafta tatilinde yeni yerler keşfediyoruz. Kışın ağırlığını sonunda tamamen atıyoruz. Artık yaza yeniğiz..Bir de sezonu açıp yüzmeye başladık mı tamamdır. Sanki sonu gelmez bir mutluluk gibi. Keşke hep yaz olsa.


Bugün yine dayanamadım bir kitap bitirdim. Türkiye'ye gitmeme de az kaldı ya rahatça okuyorum kitaplarımı. Bitmesi kaygısı olmadan. Nasılsa dönüşümde yenileri eşlik edecek bana. Canan Tan'ın kitabını bitirdim bugün. Tam 426 sayfa. "En son yürekler ölür"..Beni bolca ağlattı yalnız bu kitap. Biraz türk filmi tadında ama ne de olsa hayatın içinden. Bittiğinde bile gözyaşlarım damla damlaydı. Beğendim. Okumayı çok seviyorum gerçekten. Aslında bugünüm kitapla geçti diyebilirim. Başka ne yaptın derseniz; yemek yedim ve bir iki tuvalet molası verdim hepsi o. Sonra da ofise geldim nete girip birkaç kelam edebilmek için. Yapmak istediğim o kadar çok şey var ki bazen sırf ne yapacağıma karar veremediğim için çabucak geçiveriyor günüm. Sanki hiç birini o kadar da çok istemiyormuşum gibi. Birini alıp birini bırakıyorum elimden doyumsuz çocuklar gibi. Yine de vazgeçemediğim yegane şey kitaplarım. Ne olursa olsun okuma isteğim bitmiyor bir gün bile. Dün resim yapmak için kalemlerimi aldım elime ama sonra oldukları yerde bıraktım; keçelerimden toplar yaptım öğlen yemeğinden sonra eşimle, biraz da etamin, sonra da film izledim. "Everything is İlluminated".Nihayet izlemeyi başardım. Çok da güzeldi. Tavsiye ederim. Ben de uzun zaman önce melda'dan tavsiye almıştım ama izlemeyi unutmuştum. Filmin müziklerine bayıldım ayrıca görüntüler de bir harika. Koleksiyoncu teyzeye bayıldım. İzleyince anlayacaksınız beni eminim. Bugün de bir film var aklımda izlemeyi çok istediğim. "The Jane Austen Book Club". Tv de rasgelmiştim sonuna. Başından izleyememiştim. Yine de güzeldi. Onun üzerine Jane Austen'in "İkna"sını okudum ilk geldiğimde. Bu filmi de tavsiye ediyorum film seven herkese. Şimdi yazıyorum sonra buradan çıkacağım ve yemeğe gideceğim eşimle. Sonra her akşam olduğu gibi yemek sonrasında bahçede güzel havanın eşliğinde biraz dolaşacağım. Belki biraz sohbet. Sonrada gece yatmadan evvel film seansı. Bakalım bu gece ne var menüde. Yarın yeni bir gün. Yeni güzellikler getirecek bize. Kıymetini bilmek gerek değil mi?

8 yorum:

  1. keyifle okurken bir iz buluyorum satırların arasında sıkışıp kalıyorum kelimelere... oradan oraya sürüklenen anılar arasından nedense bu sefer hüzün vurdu oltama... keyfini çıkart birlike yapabildiklerinizin ve tavsiye ederim, hiç bir şeyi görmeyi, hiç bir yere gitmeyi erteleme... sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canim benim sabah kalkma konusunda uzulme bunye dogaya ayak uydurmaya calisiyor sadece... yorunlugun ondandir :)) Sende kitap kurdusun anlasilan, ne mutlu bize :)) Kocaman opuyorum seni Tugbacim ve simsiki sariliyorum sana :))

    YanıtlaSil
  3. Tuğba uzun zaman olmuş bloguna uğramayalı,hayatımda bir yoğunluktur gidiyor ve yetişemiyorum yan etkenlere:)

    İyi olmana sevindim ve blogunun yeni renkleri ile bannerına bayıldım.

    Erken kalkan biri olarak alıştım diyebiliyorum artık.Ama yine de sıcaklığından yatağımın ayrılamadığım oluyor sabah saatlerinde,5 dakikalık kaçamaklar zevkli geliyor:)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ben de bayıldım blogun yeni haline.Ferah bir deniz esintisi gelmiş...Yine Türkiye' ye geliyorsun demek...Bu sefer görüşebiliriz diye umut ediyorum...Öpüyorum....

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Evren;
    keyifle okumanı seviyorum kelimelerimi.daha anlamlı oluyor o zaman yazmak benim için de.buranın koşullarında biraz zor oluyor ertelememek ama elimizden geldiğince güzelliklerini yaşamaya çalışıyoruz.keşke daha az şeyi ertelemeyi becerebilsek hepimiz.daha ooo öyle çok yer var ki bu şehirde görülecek:)bunu bilmek güzel en azından..sevgiler kocaman

    YanıtlaSil
  6. Moonishcim;
    canım benim bünye artık koala bünyesi haline geldi inan ki.sadece buradayken olmuyor ki bu ben hep böyleyim uzun zamandır.bi çalışırken alışmıştım işte o kadar.sonra gene aynı modda devam.kitap kurduyum evet yaa ve çok memnunum.öyle çok kitap var ki hayatımda çok seviniyorum bu yüzden.şimdiden düşünmeye başladım hangilerini yolculuğuma eşlik etsem diye..ben de sana sarılıyorum canım kocaman uzaklardan da olsa.kalbimizin kolları upuzun öyle değil mi:):)

    YanıtlaSil
  7. Aylincim;
    uzun zaman oldu evet canım bana yazmayalı.ben de seni okuyorum bilesin ama yazmadın ne zamandır.blogumun değişikliğine ilk yorum senden geldi.aslında henüz tamamlanmadı.şimdilik koyduğum bir banner o. daha renkli cıvıl cıvıl olsun istedim ama daha başaramadım:)erken kalkmaya alışmak çok güzel.hayatımıza pek farkına varmasak da birçok güzellik katabilecek kadar güzel.gene gel canım böyle arada bana.mutlu oluyorum.kocaman sevgiler sana..

    YanıtlaSil
  8. Handecim;
    sen de beğendin demek mavilerimi.ee ne de olsa sende mavi bir yolculuğun içindesin.daha tamamlayamadım şimdilik geçici bir halde ama bakalım ne çıkacak ben de bilmiyorum.aklımda çok şey var aslında ama uygulamada sorunum var.yine geliyorum ben evet canım.malum vize işleri.ben de umut ediyorum görüşebilmeyi inan.hadi bakalım bu sefer inşallah:):)sevgiler canım..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)