17 Kasım 2009 Salı

Sıcak bir çay eşliğinde

Bugün hani diyoruz ya bahardan çalınma bir gün diye tam anlamıyla öyle bir gündü burada işte. Hatta bu günü bir yerlere not almam gerek. Cezayire geldiğimden beri ilk kez bugün arkadaşlarımla yalnız başıma gezmeye çıktım sokaklarda hemde yürüyerek..Üniversite şehri olduğu için burası yollar oldukça kalabalıktı. Hep gençler vardı etrafta. Sanırım tam da çıkış saati gibi bir şeydi alabildiğine insan vardı bir uçtan bir uca. Sonra hava da öyle güzeldi ki bir tişört ve ince bir hırkayla çıkılabilirdi. Ama evimiz serin olduğundan ben o serinliğe aldanıp uzun kollu bir badi üzerine hırka ve onun üzerine de mont giyip çıktım. Tabi ter attım yok boyunca. Yürümek de pek iyi geldi. Terle birlikte biraz kalori yakmışımdır herhalde.

Ben ve arkadaşlarım duygu, melike ve lyn iki saat boyunca yürüdük. Dükkanlara baktık, gideceğimiz fransızca kursunun oralardaki çevreyi tanıdık yolları öğrendik. Bir de eşlerimize hırka yapmak için yün aldık. Yalnız burada yünlerim gramları çok düşük bir tanesi 35 gr. O kadar incecik kii ayy bir sürü almamız gerekti hırka için. Kocaman torbalarla eve dönüş yolunu tuttuk. Biraz yokuşta da kalıyor evimiz o yüzden elimde torbalarla epey yoruldum. Markete de uğradım sonra. Kapıdan girdiğimde haşadım çıkmıştı. Bir çırpıda yemek yaptım akşam için. Şimdi de sıcacık bergamotlu çayımla içimi ısıtıyorum. Yanında da kurabiyelerimiz var ev sahibimizin getirdiği.. İşte en güzel zaman bu olmalı diyorum. Etraf sessiz, ayaklarımı uzatmışım, odamız da sıcak ve ben yazıyorum.

Bu akşam bir mim daha cevaplayacağım. Hem de kitaplarla ilgili bir mim. Görünce direk ben de cevaplamalıyım bundan demiştim. Sevgili blog arkadaşım elif yollamış bana sağolsun. Sevindim beni düşündüğü için. Bakalım neler var sorularda:

1. Şu anda okumakta olduğunuz kitap ve kısaca konusu?:
Şu an öyle bir an ki aslında Baba ve Piç'i dün akşam bitirdim bugünse Şam'da Raks'a başladım. Ama sadece birkaç sayfa okudum henüz. Bu kitap Şamda gerçekleştirilen bir alan çalışmasından bahsediyor. Ortadoğu toplumları ve kültürleri üzerine bir kitapve Suriyeli elit kesimin hayatını mercek altına alıyor. Okumanızı tavsiye ederim.
2. En son aldığınız kitap?:
Türkiye'ye her gidişimde kitap alıyorum ve yanımda getiriyorum. Burada okuyup bitirdiklerimi geri götürüp gelirken yenilerini alıyorum. Geçen ay gelişimde almıştım en son. Adı da; Eroinle Dans. Canan Tan'ın
3. Şimdiye kadar aldığınız kitaplar içinde en sevdiğiniz?
Genelde seveceğimi düşündüğüm kitapları alırım zaten konusunu bilirim. Sevdiğim çok kitap oldu şimdiye kadar. Ama ilk aklıma gelen İskender Pala'nın Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk kitabı, sonra Kürşat Başar'ın Başucumda Müzik kitabı, Elif Şafağın Pinhan, Mahrem ve Aşk'ı, Dan Brown'un Melekler ve Şeytanları, Canan Tan ve Nermin Bezmen'in tüm kitapları..
4. Bir türlü bitiremediğiniz, bitirseniz de sizi illallah ettiren kitaplar?
Öyle kitaplar oldu tabi arada ama çok net hatırladığım Goethe'nin Faust'u oldu. Ama onu da ne tür bir psikolojiyle okuduğumu tam hatırlamıyorum günümde olmayabilirim de yoksa benim için cezbedici bir kitap olmuştur her zaman. Yarım yamalak ve atlaya atlaya okuduklarımın içerisinde de en meşhurları Elif Şafağın Siyah Süt'ü, bir de Darwin'in Türlerin Kökeni :)
5. Elinizdeki kitap bitince okumayı düşündüğünüz kitap?
Elimde şu anda çok sayıda okunacak kitap yok zaten. Birkaç tane var. Twilight'ın devamlarını aldım ama tırsmadan okuyabilirmiyim hiç bilmiyorum o yüzden şimdiki hakkımı Canan Tan'ın Eroinle Dansını okuyarak kullanacağım elimdeki bittikten sonra.

Yine adet yerini bulsun diye birkaç arkadaşıma paslamak istiyorum. İlk aklıma gelenler benim gibi kitap kurtları oldu Nazo ilk geldi ama o cevaplamış malesef, Haydins ve Sergül. Aaaa pinocum ve de ellacım sizi de mimlemek istiyorum ben..Hepinize sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)