13 Şubat 2011 Pazar

Cezayir'de halk yürüyüşü ve güncel haberler (Manifestations en Algérie)(La marche en Algérie),

Merhaba herkese;

Bugün yine güneşli ve güzel bir güne uyandık. Sizin için güzel bir pazar gününe, bizim içinse haftanın ikinci çalışma gününe. İki gündür öyle güzel ki havalar. Yazdan kalmış gibi adeta. Bugün ofiste Cezayirli çalışanların hiçbiri yok. Grev nedeniyle yolları kapattıkları için işe gelememişler. Ama bu grevin yürüyüş ile bir ilgisi yok. Bu tamamen işçi sendikasıyla yapılacak toplantı için bir grev. Tünelin bitmesine 16 metre kalmışken sendikaları değiştiği için ve önceden kabul edilen koşulları, verilen kararları kabul etmedikleri için değişmesini istiyorlar. Bu yüzden de şantiyeye gelen yolları kapatıp içeri kimseyi almıyorlar. Biz kampta kaldığımız için sorun olmuyor. Daha evvel olduğu gibi evden geliyor olsaydık muhtemelen geri dönerdik. Ki böyle bir durumu önceden de yaşadığımız için biliyoruz. Genelde çok uzun sürmüyordu ama bu sefer henüz toplantı sonuca ulaşmadığı için uzun sürdü. Şu anda hala toplantı var. Bittiğinde yolları açarlar diye düşünüyorum.

Dün de Alger merkezde uzun zamandır konuşulan gösteri gerçekleşti. Tunus ve Mısır'a oranlar çok daha az kişi katıldı bu yürüyüşe. Bildiğim ve okuduğum kadarıyla 2000 kişi. Ayrıca Oran şehrinde ve başka birkaç şehirde de yürüyüş yapılmış. Zaten detaylı haberleri aşağıdaki linklerde bulabilirsiniz. Alger merkezde yürüyüş yasak olduğu için bir arbede çıkacağını tahmin ediyorduk nitekim öyle de oldu. Kimi gazeteye göre 45 kimine göre ise 400 kişi gözaltına alınmı. Ama tam olarak rakamı bilemiyorum. Halk Tunus ve Mısır da olduğu gibi burada da Bouteflika gitmeden durmayacağız sloganları atmışlar. Yalnız bugün ortalık sakinmiş. Her yerde polis olmasına rağmen yollarda bir tane bile insan yokmuş. Sanırım dünkü müdehaleden sonra sindiler..Takibinde yeni şeyler yaşanır mı bilemiyoruz tabi bunu önümüzdeki günlerde göreceğiz..


Haberler'e bu linklerden ulaşabilirsiniz:

http://www.elwatan.com/
http://www.hurriyet.com.tr/dunya/17009778.asp?gid=200
http://proje.hurriyet.com.tr/bbcnews/bbcview.aspx?HaberID=8995348&habertip=planet
http://www.milliyet.com.tr/ohal-kalkacak-vaadi-ofkeyi-dindiremedi/dunya/haberdetay/13.02.2011/1351716/default.htm
http://www.milliyet.com.tr/isyan-atesi-cezayir-ve-yemen-e-sicradi/dunya/sondakika/12.02.2011/1351484/default.htm?ref=haberici

Bunlar da internetten bulduğum bazı haber sitelerinden derlediğim fotoğraflar. Zaten kaynakların üzerlerinde de belirtiliyor.


















video

video

 Diğer videolar bakmak isterseniz:

http://www.youtube.com/watch?v=QT974eEgWPs
http://www.youtube.com/watch?v=PZiO6oiM7wA
http://www.youtube.com/watch?v=_HZycpEK_gE
http://www.youtube.com/watch?v=kd0lXTLw8-w

2 yorum:

  1. eyvah eyvah, dikkatli olun, degısım guzel bısey, ama kimseye zarar vermeden..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Pırıltılı cadı;
    hoşgeldin canım...valla elimizden geldiğince dikkat ediyoruz..zaten çok da bişey yapamıyor ki insan..yollar falan kapalı zaten bir yere de gidilip gelinmiyor..keşke dediğin gibi zarar vermeden olabilse bu tür şeyler ama malesef olmuyor. görücez bakalım bundan sonra neler olacak..öpüyorum..sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)