17 Mart 2012 Cumartesi

Salyangoz (Escargot) hikayesi

Salyangoz maceramız Casablanca'da başladı aslında ilk olarak. Casablanca'ya gittiğimizde orada, her yerde adım başı çerez misali sattıkları salyangozları görünce dayanamayıp yemiştik. Oradakiler sadece suda haşlanmıştı ve sosu ve baharatı pek yoktu, sadece kimyon ve karabiberliydiler sanıyorum. Kokusu berbattı ama tadı güzeldi. Orada epey şaşırmıştık kokusu bu kadar berbat olan bir şey nasıl oluyor da leziz oluyor diye. Daha sonra burada tesadüf eseri bir restoranın menüsünde karşılaştık kendisiyle.  Eşim bu tarz değişik yemekleri denemeyi çok sevdiğinden hemen bir porsiyon ısmarladı. Tadı Casablanca'da yediğimizden kat be kat güzeldi. Tereyağlı ve sarımsaklı bir sos ile servis edildiğinden olsa gerek misler gibiydi. Bir daha ki sefere oraya gittiğimizde yeniden yeriz diye düşündük. 



Daha sonra her zamanki gibi market alışverişimizi yapmaya gittiğimiz Alger merkezdeki Uno markette bir de ne görelim şeffaf bir kutuda salyangozlar. Eşimin gözleri parladı zaten hemencik. İçinde tam olarak ne olduğunu kestiremediğimiz yeşilimsi bir sos vardı. Aldık ve dün akşam ilk kez denedik. Pişirirken eve yayılan kokuyu duymalıydınız, harikaydı. Pişirmek konusunda biraz tereddütlüydüm ama  oldukça kolaydı. Suda haşlamak diye bir şey yok. Sosu içinde olduğundan biz ekstradan tereyağı ve sarımsak ilave ettik. Bir de pişireceğimiz fırın kabına çok sevdiğimi cherry domateslerden birkaç tane attık. 200 derecede 10 dk pişirdikten sonra tamamen hazırdı. 

Bu görüntü sarımsak ve maydanozları oldukça iyi gösteriyor sanırım. 


Evimizde salyangoz yemek için özel olan tasarlanmış aparatlardan olmadığı için biz çöp şiş çubukları yardımıyla içinden alıp yedik. Belki ilerde bir gün o adını henüz bilmediğim aparatlardan da alırız. Bu gidişler biz salyangoz canavarı olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz çünkü, ama en çok de eşim.

Eğer bulabilme imkanınız varsa evinizde yapın derim, o muhteşem kokuyu evde duyabilmek için. Ama güvendiğiniz bir restoranda da çekinmeden yiyebilirsiniz. Ben henüz hala çok büyük parçaları yiyemiyorum ama minik olanlarını rahatlıkla yiyorum. Bu da benim salyangozları sevmemden kaynaklanıyor. Büyük olduklarında daha çok salyangoz gibi göründükleri için üzülüyorum yerken. Zira küçükler midyeden çok da farklı değil görüntü açısından.

Bazen böyle değişiklikler yapmak insana iyi geliyor. Bu sıralar kafamı biraz da olsa dağıtmak için hep değişik tarifler deniyorum ve mutlu oluyorum. Mutfakta olmak bana iyi geliyor. Yeni evimdeki mutfağımı ve orada yapacağım yemekleri de hayal etmek ayrıca güzel. Umarım o günler çabucak gelir.

Herkese mutlu hafta sonları...

16 yorum:

  1. Gerçekten yediniz mi onları!

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Sevgili Elif;
    Biraz tuhaf geliyordu bana da açıkçası ilk başta ama o hissi fas'ta yendim. Oraya kadar gitmişken ne olur ki dedim tadına bir baksam. Beğendim de. Görüntüsüne bakma gerçekten lezzetli ki ben normalde mantar bile sevmeyen biriyimdir böyle bırk bırk gelir bana mantar:)

    YanıtlaSil
  3. Yarasın :D Afiyet olsun, bende çocukken aynısını karides için düşnyordum ama birisi ayıklayıp önüme çıkardığnda yiyorum :D

    YanıtlaSil
  4. Gercekten de cok lezzetli gozukuyorlar.. Ben sadece bir kere yedim onda da hic bir tad alamadim:(

    YanıtlaSil
  5. Ashley;
    aslında ben de sana yazacaktım geçenlerede seni rüyamda gördüm. daha önce hiç görmediğim birinin rüyama girmesi ne ilginç ama dimi:) seninle bir havaalanında tanışıyorduk. Çok fazla vakit geçiremiyorduk ama hatırladığım kadarıyla güzeldi. Ben seni tanıyor ve kendimi tanıtıyordum sana. Hayır olsun denir ya öyle diyelim öyle olsun. Ben de önceden karides sevmezdim ayıklayamazdım şimdi onu da homini homini yiyorum valla ayıklaya ayıklaya sanki yıllardır hasret kalmışım gibi:)ama sanırım hiç bir zaman mantara alışamayacağım:)

    YanıtlaSil
  6. Lily of the valley;
    evet gerçekten göründüğü kadar lezizdi inan. Sanırım sosu ile alakalı bu durum. yazımda da dediğim gibi casablanca'da yediğimiz inan buradaki kadar güzel değildi tadı gene vardı ama buradaki süperdi diyebilirim. sanırım nasıl ve nerde yediğinle de orantılı olarak güzelleşebilen bir tür yiyecek bu salyangoz:)

    YanıtlaSil
  7. merabaler..ben gülnur, öncelikle salyangoz benim ödevim oldugu için araştırmalar yaparken sizin sitenizi gördüm yorumlarınız okudum:)salyangozun yenildiğini okuduğumda çook şaşırdım:)görünüşü güzel ama ben yinede yiyemem:)salyongozla olan hikayenizi bizimle paylaştıgınız için teşekkürler:)buarada ankarada çookk fazla var özelliklede yağmurdan sonra çook çıkıyorlar:))

    YanıtlaSil
  8. Gülnur hanım merhabalar;
    ben yemeden önce de yendiğini biliyordum ama hiç denememiştim. Bizim yazlıkta çuval çuval toplayıp satarlardı hatta artanları bırakırlardı biz gider toplardık çaktırmadan ama sadece o salyangozların kabukları için yoksa yemezdik. Yağmurdan sonra her yerde oluyorlar haklısınız. Ben o kadar sene Ankara'da kaldım ama hiç hatırlamıyorum salyangozların çıktıklarını pek dikkatsizmişim o zamanlar herhalde yoksa atlamam hiç. Tadını beğenirsiniz diye düşünüyorum midye seviyorsanız denemek gerek:)Fırsatınız olursa bir gün deneyin bence. Kocaman sevgiler ve Ankara'ya da selamlar:)

    YanıtlaSil
  9. bende kabuklarını topluyorum. kabuklarından takı yapacağım,umarım tadı kadar takımda güzel olur:)ankara' da kaldıysanız dikmen vadisini bilirsiniz belki, orada çok var :)tamam tavsiyeniz üzere deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülnurcum biliyorum ankarada dikmeni. Orada olduğunu bilmiyordum. Evet takı olarak da çok kullanışlı ve hoş oluyor. Kolay gelsin Bence de yapmalısın:)

      Sil
  10. paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Bencede kabuklarından takı yapmak daha güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en azından daha az riskli:) Ama tadı da midye gibi öyle ürkütücü bir durum yok yani:) Takı süper oluyor bir de rüzgar gülü veya böyle taşlarla süsleyip perde gibi yapmak güzel oluyor. Sevgilerimle

      Sil
  12. acaba ankara'da böyle gidilip yenilebilecek bir yer biliyor musunuz? ya da market türkiye'de bildiğimiz bir market mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;
      Ankara'da bilmiyorum ne yazık ki salyangoz yapan yerler var mı ama olacağını düşünüyorum. Biraz kalbur üstü yerlerde oluyor bence o yüzden o tip restorantlar bulmak icap ediyor.Bunları aldığımız marketse yerel bir market uno diye, Türkiye'de yoktur herhalde hiç görmedim. Dondurulmuş şekilde fresh ürünlerle satılıyor. O tarz değişik dondurulmuş ürün satan yerlere veya balık reyonlarına da bakabilirsiniz.
      Sevgiler

      Sil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)