7 Nisan 2013 Pazar

Cezayir'de gündelik yaşam

Cezayir ile ilgili bir süredir yazı yazmamıştım. Hazırlanıyorum yeni yazılar için yavaş yavaş. Yemekler, insanlar, sokaklar ve çeşitli iş grupları ile ilgili yazılar hazırlayacağım. Bir de geleneksel takılar yapan biri ile görüşmeye gideceğim yazı hazırladığım dergiye röportaj için; fotoğraflar çekip takıların nasıl yapıldığını öğreneceğim. O günün gelmesini heyecanla bekliyorum. Fotoğraflarla burada paylaşacağım.

Bugün hava güneşli ama hala serin. Yarın 21 derece olacakmış sabırsızlanıyorum. Bahçe süslerini boyamak için aldığım yağlı boya ile kapıyı boyamayı düşünüyorum güzel havayı değerlendirmek için. 

Şimdi biraz Cezayir'e bakalım o zaman. Burada hayatın nasıl ilerlediğine şahit olun sizler de :

  kaynak: carpediemhere-statigr.am

Bu fotoğrafı çok sevdim. Nerede çekildi bilmiyorum ama giriş fotoğrafı olmayı fazlasıyla hak ettiğini hissettim. Çekenin eline sağlık :) Bu arada alttaki arapça yazıda ne yazdığını bilmiyorum ama tahminimce Cezayir yazıyordur :)

kaynak:flickr aabroudj flickr

Burası hava güzel olduğunda keyifle dolaştığımız Didouche Mourad caddesinden bir görüntü. Ben oradayken mağazalara dalıp çoğu zaman böyle güzel fotoğraflar çekmeyi ihmal ediyorum. Ama ne zaman bu kareleri görsem bir daha gittiğimde ben de bol bol çekeceğim böyle kareler demekten de vazgeçemiyorum.

 Sokak kuru yemişçisi

Bu sokak kuru yemişçilerini seviyorum. Aslında bu küçük bir tabla. Sırf kuru yemiş satan minik büfeler veya arabalar bile var. Kağıttan minik külahlarına istediğiniz kadar fındık fıstık dolduruyorlar. Son derece sevimli. Kimi zaman minik poşetler için ay çekirdeği de bulabiliyorsunuz. 

 Bab El Oued

Yazları sokakların cıvıl cıvıl olmasını seviyorum. İnsanların arasına karışmak iyi geliyor ve onları sessizce izlemek. Biz hep koştur koştur gidip geliyoruz Başkent'e. O yüzden sakince yürüyüp bir köşede oturup etrafı izlemek zor oluyor ve dönüş zamanı da hızla geldiğinden işlerimizi hep hızlıca halletmek zorunda kalıyoruz. Yine de bir gün keyifle gezebilmeyi ümit ediyorum. 


Bu fotoğrafı kimin çektiğini bulamadım ama siyah beyaz olması ayrıca beğenimi kazandı. Burada insanlar devamlı bir oturma halindeler. Sokak aralarında, caddelerin ortalarında, kimi zaman otlar çıkan refüjlerde, hiç oturmayı akıl edemeyeceğimiz yerlerde bile sandalyelerini çekip oturuyorlar. Beni en çok şaşırtan aktiviteleri de yol kenarlarında uzanıp gelen geçen arabaları izlemeleri oluyor egsoz dumanlarının arasında. Örneğin bizim şantiyenin bulunduğu küçük yerleşim yerinde sokağın bir kısmını parselleyip çitle çevirip özellikle ramazan aylarında sokak gazinosu havasına sokan bir adam var. O kadar dolu oluyor ki akşamları o yer hayret ediyorum. Yine de adam görevinin bilincinde, etrafını çevirdiği çitlerini boyuyor, ışıklarını koyuyor ve bu sene renkli masa ve sandalyeler bile almış. Bence büyük başarı. İnsanların bu tip ufak yerleşkelerde gidecek başka yerleri olmadığı için ne yapsınlar sahur vaktine kadar orada çene çalıyor kahvelerini yudumluyorlar. Oradan geçerken hep düşünüyorum bir gün gidip aralarına otursam acaba ne yaparlar, şaşkınlıklarını görmeyi isterdim :) Düşünseniza akşam vakti sarı saçlı yabancı bir kadın gelip köyün neredeyse bütün erkeklerinin toplantıdığı bir bahçeye gelip oturuyor haahaa düşünmesi bile bir tuhaf geldi :) 

 Bab el oued

Balık tutan insanları severim ama balık tutmayı sevmem. Sıkıcı geliyor bana nedense. Güzel havalarda Cezayir'de pek çok insan sahil kenarlarında balık tutuyor ve gerçekten de balık yakalayabiliyorlar. Kovasını dolduran pek çok kişi görmüştüm zamanında. Bu limanı da seviyorum. Hafta tatillerinde çok kalabalık oluyor ama ne yapalım bizim de gidecek başka zamanımız olmuyor. Fotoğrafta neredeyse hiç kadın görünmüyor dikkatinizi çekerim :)Tatil günleri erkeklere ait gibi, kadınlar evlerinde oturup çocuklarına baksınlar, yemeklerini yapsınlar ve kocalarını beklesinler zihniyetinin hayata yansıması işte!

                                                                   kaynak: flickr jamL

Yine ufak bir kahvehane ve insanlar. Flickr'da takip ettiğimi birkaç Cezayir'li fotoğrafçı var güzel kareler yakalıyorlar. Bu fotoğrafı çeken de onlardan biri. Eğer adrese girip bakarsanız daha pek çok Cezayir fotoğrafı göreceksiniz. 


Burası da Alger merkez. Didouche Mourad caddesinin ara sokakları. Buralarda çok değişik dükkanlar var. Hepsini tek tek dolaşmak isterdim doğrudu. O mini mini yerlerde ne çok çeşit değişik şey bulabildiğine inanamıyor insan. Bir keresinde o sokaklardan birinden sepetlere atılan kotların içinden birini seçebilmiştim hem çok ucuzdu hem de kaliteli görünüyordu. İki senedir giyiyorum bir şeycik olmadı pek de rahat. Bir daha gidersem ve orayı bulabilirsem yeniden bakmayı planlıyorum. Bizim Türkiye'deki kıyafet pazarları gibi her mağaza keşfetmek gerekiyor..


 Büyük postane(Grande poste)binasının önü

Bu postane binası şahane bir yapı. Hele ahşap kapıları bir harika. Onlara dokunmak ve üzerindeki dokuyu hissetmek güzel oluyor. Bir defa yapabildim bunu ve insanlar hayretle karşıladılar. Deli olduğumu düşünmüş olmalılar :) Bu kocaman sütunların arasında oturup etrafı izlemek güzel. Bir gün oradan arkadaşlarıma kart yollamayı da istiyorum içerisi şahane. Loş ışıkları, renkli camları, kocaman avizeleri var. Umarım oradan güzel pullar ve kartpostallar da alabilirim. Bu ülkede kartpostal bulmak öyle zor ki!

kaynak: flickr by zedamnabil

Burası da Casbah'ta bir ara sokak. Zaten oradaki tüm sokaklar daracık. Hatta burada görünen sokak geniş bile kalıyor benim gördüklerimin yanında. Evler çok eski ama kapıları çok güzel, ahşap ve işlemeli. (Casbah ile ilgili etiketlerden eski yazıları ve fotoğrafları bulabilir veya arama butonuna Casbah yazıp eski yazılara ulaşabilirsiniz.) Ana sayfanın solundaki gazete ve dergi yazılarım sütunundan da dergilerin ana sayfalarına girip Casbah ile ilgili yazdığım yazıyı okuyabilir görsellere bakabilirsiniz. Direk link ise buradan ve blogun facebook sayfasındaki detaylar  buradan okunabilir. 

kaynak: flickr wsrmatre eskort

Bu fotoğrafı çekeni de tebrik ediyorum. Çünkü burada jandarmanın veya polisin fotoğrafını çekmek yasak. Görünürseniz yanlışlıkla elinizde makine ile terörist muamelesi yapıyorlar anında. Ya çok güzel gizlenip çekeceksiniz ya da benim gibi çekemeyip çekenlere teşekkür edeceksiniz. Bu fotoğraftakiler jandarma. Kıyafetleri ve arabaları böyle. Yollarda, ki otoban da dahil, güvenlik nedeniyle kontrol noktaları oluşturuyor böyle gruplar. Oradan geçerken yavaşlıyoruz ve akşam ise farları söndürüp arabanın iç ışığını yakıyoruz bizi daha iyi görebilmeleri için. Çok sık olursa bu baraj dediğimiz kontrol noktaları trafik öyle aksıyor ki deliriyor insan. Çünkü bir anda yol üç şeritten tek şeride düşüyor bir de acemi şoförler de eklenince bunun üzerine tam bir cinnet hali oluyor. Yine de jandarmaların ve polislerin kıyafetlerini seviyorum. Oldukça heybetli ve korkutucu görünüyorlar. Sanırım bu da onların lehine bir durum. Tedirgin olmanız için bir kez dikkatli bakmaları yetiyor. 

Şimdilik görsellerimiz bu kadar. Yenilerini de yakında ekleyeceğim. Tabi önce yazmam gereken bir Paris seyahati yazısı var:) Mutlu kalın:)

16 yorum:

  1. Merak ettiğim yerlerden biridir Cezayir. Hatta bir öğrencimin annesi Cezayirliydi. Sürekli oraya dönmek istediğinden, çok özlediğinden bahsedip dururdu. İşte bu yüzden de merak etmiş olabilirim. Hafta sonu kaçamağı yaptık sayende, devamını bekliyoruz:))

    YanıtlaSil
  2. Evet, devamını bekliyoruz. Çok keyifliydi.

    YanıtlaSil
  3. Bende gitmek isterim,tabii vize istemiyorsa,çünkü artık vize kurukları,redleri ve hayvan muamelesi görmekten bıktım ,
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Esra;
    Bende Yabancı isimli kitabı okuduğumda merak etmeye başlamıştım. Tuaragler ile ilgiliydim biraz da ondan merak ediyordum. Bunlar hep işaretmiş sanırım bana:)Yazıyı beğenmene sevindim. Devamı gelecek merak etma daha çok gezi yapacağız Cezayir'de :)

    YanıtlaSil
  5. Sezercim;
    Teşekkür ederim canım. Devamı yakında gelecek ve böyle devam edecek güzel görseller eşliğinde. Beğenmene sevindim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ashley;
    Uzun zamandır haberleşememiştik seninle. Yazmana sevindim. Vize istiyor malesef. Fas ve Tunus istemiyor ama Cezayir istiyor. Yalnız öyle çok reddetme durumları yol bildiğim kadarıyla. Fas ve Tunus gibi değil kesinlikle öyle bir yer bekleme turistik hiç değil ama yine de görülebilecek bir yer ben de gelmesem burayı da görmek isterdim doğrusu. Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Acaba güvenli mi insan tek başına gitse başına birşey gelir mi bilmiyorsunki, keşke herkesin yabancı ülkede güvendiği arkadaşları olsa.

    YanıtlaSil
  8. Bilim Teknoloji;
    Cezayir; Fas ve Tunus kadar iyi izlenimler veremiyor ne yazık ki turizme kapalı bir ülke olması nedeniyle. Bu yüzden de cesaret edilemiyor tabi. İnsan hakkında çok fazla şey duymadığı bilmediği bir yere cesaret edip de gidemiyor. Ben de buraya tek başıma gelmeye herhalde cesaret edemezdim. Ama buralara çalışmak için gelen mühendis bayanlar var mesela onlara hayran oluyorum. Ama tabi kimisi bulunduğu koşullara dayanamayıp dönüyor o ayrı. Dil sorunu yoksa öyle başınıza bir şey geleceğini sanmıyorum biraz bilgi ile gelip netten bir otel ayarlayıp birkaç günlüğüne gezmek maksatlı neden gelinmesin ki. Yine de çok beklenti içine girmemek gerek kesinlikle. En minimum düzeyde tutulursa beklentiler o zaman daha az hayal kırıklığı olur. Dediğinize de katılıyorum keşke herkesin yabancı ülkelerde güvenebildiği arkadaşları olsaydı böylelikle bol bol seyahat edebilirdi herkes..

    YanıtlaSil
  9. selam 1o gune kadar cezayir,e gitmeyi ve orada yaşamayı düşünyorum. tavsiyeniz nedir teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogdaki etiketler kısmından Cezayir yazılarını bugünden geriye okursanız eminim size fikir verecektir buradaki yaşantıya dair. Ama detay bilgi isterseniz bana mail atın lütfen çünkü buradan yazması çok uzun sürüyor. Mailden uzunca yazarım. Sevgiler

      Sil
  10. selam, ben arapçaya gönül vermiş ve arapça sokuyan son sınıf öğrencisiyim. cezayir hakkında pek bilgim yok ve bu konuda yardıma ihtiyacım var bana cezayirde eğitim konusunda bilgi verebilecek orada yaşayan veyahut çalışan birileriyle iletişim kurmama yardımcı olursanız memnun olurum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Bey;
      Merhabalar. Teşekkür ederim yorumunuz için. Mail adresimden bana ulaşabiliseniz size elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Eğitim veya okullar hakkında fazla bilgim yok ama yine de bildiklerimi anlatırım. Mailim tugbatekeli@gmail.com Blog sayfasının sağ üst kısmında da zaten bana yazın ikonunda görebilirsiniz. Cezayirli bir arkadaşım var bir sorayım onun izni olursa iletişim kurabilir sorularınızı sorabilirsiniz. Sevgiler

      Sil
  11. sevgili tuğba hanım merhabalar saygılar. ben türkiye'de müteahhitlik yapan bir iş adamıyım. cezayirde yapılacak 3 milyon konuttan birkaç bin tanesinin müteahhitliğini almak istiyorum. ancak cezayir'in sömürgeden yeni kurtulmus olması ve iç politikası hakkında çok fazla bilgim olmaması nedeniyle bu ülkeye açılım yapmakta tereddüt ediyorum. bu ülkeye gidilip iş almam konusundaki aydınlatıcı bilgilerinize ihtiyacım var. 2014 yılı itibari ile terör konusundaki görüşlerinizi bekliyorum saygılarımla

    YanıtlaSil
  12. sayın tuğba hanım. birkaç gün içerisinde cezair konsolosluğu ile görüşmeye gidicem sorduğum soru ile ilgili yanıtımı ivedilkle verirseniz çok memnun olurum. yalnızca terör konusu ile ilgili şüphelerim var aydınlatırsanız çok sevinicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Elimden geldiğince sorularınızı yanıtlayacağım. tugbatekeli@gmail.com mail adresime yazarsanız daha iyi olur buradan uzunca yazma imkanı olmuyor. Haberlerinizi bekliyorum. Hemen yanıtlayacağım.
      Sevgiler

      Sil
  13. Arkadaslar ben 2010 yilindn itibaren bu ulke de ailemle ile birlikte yasiyorum. Her vilayetin farkli goruntuleri yasam sekilleri ve farkli gramerle konusmlarina bizzat sahit oluyorum. Aslen izmir liyim suan yasadigim Cezayir in Annaba sehri bana izmiri fazla aratmiyor. Tabii ki izmir le kiyaslnamaz ama insanlarin kibarligi rahatligi luxu gercekten Afrikada oldugumu unutturuyor : )

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)