30 Mart 2015 Pazartesi

Cezayir'de 10 yıl

Hey gidi günler hey demez de ne der insan başka! Bu fotoğraf aslında 2007 yılından. Eşim 2005 yılında geldi Cezayir'e. Dün itibariyle 10. yılı doldu. Dün yazmak istiyordum ama bir sürpriz hazırlığında olduğumdan  unuttuğumu sanması için yazmak istemedim. Burada olanaklar dahilinde, elimden geldiği kadarıyla onu mutlu edecek bir şeyler yapmaya çalıştım. Güzel çilekli bir pasta, sarı kırmızı desenli güller aldım ona. Aslında Cezayir'de 10. yıl plaketi fikri son dakikada aklıma gelmeseydi daha iyi olacaktı, iyi bir hatıra olurdu diye düşünüyorum.


Bu coğrafyaya ilk adım attığım günlerdi. İkimizde nasıl toy görünüyoruz. Başımızda kavak yelleri, kalbimizde bir dolu aşk var. Hala var, iyi ki var.

Burada sıkıntılı zamanlarımız da oldu elbet, hala da oluyor ama bazen düşünüyorum da hep güzel olanları tutalım aklımızda. İleride anlatacağımız çok deli dolu maceramız oldu birlikte. 10 yıl gerçekten dile kolay. Bir ömür işte aslında! Gençliğin en güzel zamanları burada geçti gitti. Pek çok şey var daha yapmak istediğimiz birlikte, kalp kalbe, omuz omuza. Eksikliğini hissettiğimiz çok şey var ama şanslıyız çünkü sabretmeyi bildik. Şu son zamanlar artık biraz yeter yahu desek de, içimizde kendimizle duyduğumuz gurur var. Tabi çoğunluğu eşime ait çünkü o benden iki sene daha kıdemli. Benim 8. yılım dolacak Eylül ayında. Ama 8 sene de az değil elbette. 

Bu kadar özlemle doluyken, aileye memlekete hasret sorunlu bir coğrafyada yaşarken insanın bırakıp gitmemesi büyük bir başarı gerçekten, yaşamayan bilemez! 


Öyle ki artık 10. yılını burada tamamlayan birine yarı Cezayirli denmez de ne denir :) Ben de buna istinaden ona bir Cezayir elbisesi aldım, her ne kadar günlük hayatta kullanmayacağını bilsem de :) Ona buradaki zamanlarını hatırlatacak bir hatıra olsun istedim. Yakıştı da benim canıma...Çünkü o gülümserken hep kalbiyle gülümsüyor, daima...


Daha nice yıllara demeyeceğim çünkü epeyce bir yıl biriktirdik öyle değil mi? Bundan sonrası can sağlığı... Sağlıkla güzelliklerle gidelim bu şehirden, mutlu anılarla... 

Seni bu sabrından, bu özverinden ve başarından ötürü kalbimin en derinlerindeki güzel duygularımla tebrik ediyorum hayatım. Bence sana ve elbette ki bana da, bu koşullara bunca sene tahammül ettiğimiz için, çizgimizi hiç bozmadan sükunetle, saygıyla yolumuza devam ettiğimiz için madalya vermeliler!

Binbir aksiyonlu maceraya devam...

20 yorum:

  1. Nice yıllarınız olsun birlikte ; sevgiyle , aşkla ve inşallah bundan sonrası İzmirde 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederizzz:):) İnşallah İzmir'de sağlıkla mutlulukla güzel günlerde:) Kocaman sevgiler bizden..

      Sil
  2. Canım aşkım, karıcığım;

    Bunca sene göz açıp kapayıncaya kadar geçip gidiverdi. Cezayir'e adım attığım günün dün gibi hatırlıyorum. Memleketimizde renkli renkli binalara alışık olduğumuzdan, bütün o sarı ve kiremit rengi binaları gördüğümde nasıl da şaşırmıştım.

    Elbette ki binbir türlü sıkıntı ve problemin içinde bir o kadar da güzel anılarımız oldu. Ne mutlu ki bütün güzel anılarımda hep yanımda sen vardın. Eminim ki sen bensiz, ben de sensiz bu kadar uzun zaman bu coğrafyaya dayanmamız mümkün olmazdı. İlk evlendiğimizde Cezayir maceramızı 2 sene sürecek bir dönem olarak öngördük ama hayatın getirdiği türlü türlü olaylarla bugüne kadar geldik. Hayırlısı buymuş diyoruz. Artık geri sayım başladı neyse ki. Evimize dönüp hep birlikte daha mutlu ve daha mesut yaşayacağımız günler çok yakın.

    Seni çok seviyorum, iyi ki varsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,pofuduğum;
      Yıllar gerçekten su gibi akıp gidiyor. O ilk zamanları unutmak ne mümkün. Birlikte olmasak dediğin gibi buralar çekilmezdi yahu:) Bir sene diye geldik ne çok oldu ama olsun, herşey geleceğimiz için. Böyle bir macerada seninle olmaktan ötürü çok mutluyum ben. Seni çok seviyorum canım, sen de iyi ki varsın..
      İnşallah birlikte Türkiye'de daha nice güzel günler yaşayacağız ailemizle ve dostlarımızla. O günleri özlemle ve heyecanla bekliyorum..Öptüm

      Sil
  3. Tuğba'cım o zaman birlikte daha nice yıllarınız olsun ama onlar da başka ülkelerde olsun diyorum :) İlk fotoğraftaki halinizden sonra eşin, aldığın Cezayir elbisesini doldurmuş gibi :) Sen hep ilk fotolardaki gibisin :) Mutluluğununuz daim olsun. Nice nice on yıllarınız olsun. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım;
      Çok teşekkür ederiz güzel sözlerin için. Başka ülkeler de olsun elbet ama öncelikle tr olsun inşallah da:) Yiğit evet azcık tombik oldu, elbiseyi doldurdu:) Ama valla benim de ondan kalır yanım yok. Sana aynı gibi gözükmüşüm ne mutlu bana ama arada o seneden bu zamana rahat 14 kg var canım:) O zamanlar bir çırpı kızdım:) Şimdi tombik oldum ben de sorma. Amin canım inşallah mutlu zamanlarımızla birlikte daha nice yıllarımız olsun. Çok sevgiler bizden selamlar:)

      Sil
  4. Birlikte mutlu ve sağlıklı nice güzel yıllar olsun, çok yakışıyorsunuz:) İkinizin de gözlerinin için gülüyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çooook teşekkür ediyorum güzel sözlerin için, çok mutlu oldum. İnşallah daha nice yıllara birlikte güzel anılarla girmek dileğiyle evet:) Öpüyorum kocaman. Sevgiler bizden..

      Sil
  5. Bu kadar güzel düşüncelerin, hislerin olmasaydı orada, o kadar uzakta, kim bilir ne zorluklarla onca yılı geçirebilir miydiniz ki.. Eşin de sen de bu kadar mutlu görünürken, gözlerinizden anlayabiliyorum dönüş heyecanınızı.
    Birbirinize yazdıklarınızla ne kadar duygulandığımı anlatamam. Her ne kadar sadece yazılarından tanısam da sizi sanki yazdıklarınızı ben yaşıyormuşum gibi hissettim. Ben de heyecanlandım sizinle birlikte.
    Çooook mutlu, daha daha güzel günler diliyorum size dönüşünüzde. Hep böyle mutlu olun.
    Öpüyorum Tuğba, gözlerim yeni yazılarında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim;
      Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. Ben hep derim bir yeri iyi güzel yapabilmek insanın elinde biraz da. Bulunduğumuz koşullar zor ama işte elimizden geldiği kadar iyileştirmeye çabalıyoruz. Olumlu düşüncelerimiz, yaşama sevincimiz olmasa zor olurdu burada devam etmek ve elbette ki birlikte olmasak. Dönüş heyecanı tavan yaptı sorma, ama bir yandan da içimde bir yer dönmek istemiyor biliyor musun:) Annem duymasın heehe. Özlem çok tabi ama buralar sakin, doğası havası güzel, keşmekeş karmaşa yok, daha zamanın gerisinde. Biraz zamanda yolculuk gibi işte. O yüzden de seviyorum sanırım. İnşallah İzmir'de de mutlu güzel anılar biriktiririz ve buradaki günleri güzelliklerle anarız.
      Birbirimizi sanal ortamda tanıyor da olsak gerçekten bir süre sonra insan farklı hissediyor sanki yıllardır tanışıyor gibi. Burada aslında çok şey paylaşıyor insan kelimelerle.
      Kocaman sevgiler bizden de sana. Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle..

      Sil
  6. aşkınıza nice yıllar olsun,ama özleminiz de son bulsun:)
    ay şiirsel mi oldu nedir:))
    çok tatlı bir çiftsiniz maşallah:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok şiirsel ve güzel bir dilek olmuş. Teşekkür ederiz güzel sözlerin için, mutlu ettin bizi..Kocaman sevgiler selamlar çok

      Sil
  7. Sitenizi daha bir-iki hafta önce keşfetmiştim, dolayısıyla kendi adıma üzüldüm, ama bu yazıyı okurken dolan gözlerim ve gerek aşkınız gerekse sabrınızla pırpırlanan kalbim geri dönüyor oluşunuza çok çok sevindi. Sizi çok takdir ettim. Gelişinizle ülkemiz daha da şenlenir, güzel günlerine kavuşur dilerim. Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar;
      Keşfetmiş olmanıza sevindim, umarım hoşunuza gitmiştir. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim, mutlu oldum. İnşallah güzel günlerde memleketimize sağlıkla mutlulukla kavuşmak temennisiyle.
      Sevgiler

      Sil
  8. Hiç ayrılmadan hep birlikte olun.Ömür boyu mutluluk ve sevgi ve saygıyla nice nice on yıllarınızı istediğiniz yerde geçirin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim güzel sözlerin, dileklerin için. kocaman sevgiler selamlar bizden.

      Sil
  9. Tuğbacım aslında pek çok sıradan hayata göre siz çok daha güzel başlamışsınız, zorluk olmadan rahatlık olmaz olsada o kadar güzel olmaz diye düşünüyorum, elinizde bence ikinizinde hayata atılış döneminde iyi bir fırsat geçmiş, kenidnizi yetiştirmiş, sevginizi pekiştirmiş, zorluklarla mücadeleyi öğrenmişsiniz, dışarıdan fazlamı pembe baktım bilmiyorum ama yazını okuyunca bende bu hisler beliriverdi, dilerim eşinle daha nice güzel, sağlıklı ve mutlu yıllarınız olsun... Gönlünüzdekileri yapma, hayallerinizi gerçekleştirme anlamında herşey sizinle olsun, öperim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım;
      aslında doğru diyorsun farklı bir başlangıç yaptık pek çok hayata göre biz. İyi de oldu. Ne çok şey öğrendik tecrübe ettik burada. Olgunlaştık sakinleştik büyüdük. Bu iyi bir fırsattı ve bizde elimizden gelen en iyi şekilde değerlendirmeye gayret gösterdik. Çok teşekkür ederim canım içten ve güzel dileklerin için. İnşallah hepimiz için dileklerimizi hayallerimizi gerçekleştirebileceğimiz günler olsun gelecekte. Kocaman sevgiler selamlar sana bu uzak coğrafyadan:)

      Sil
  10. 10 yıl gerçekten dile kolay. Eşini de seni de tebrik ediyorum Tuğbacım. Sağlıkla, huzurla dönüşünüz olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba tuğba hanım bende iş için Cezayir'e gitmeyi düşünüyorum 5 yıllık olucak benim merak ettiğim daha doğrusu endişelendigim konu eşimle bebeğimle orlarda yaşayabilirmiyiz alışabilirmiyiz veya ne yapabiliriz hiç bir fikrim yok fikirlerinizi ögrenmek isterim teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)