9 Kasım 2016 Çarşamba

Gidenler ve yeni gelenler


Urla da bir zeytin bahçesinde çekildi bu fotoğraf. O gün alabildiğine güneşli ve güzel bir gündü. Bulutlar puf puftu en sevdiğim halleriyle. Ağaçlarda tek bir zeytin tanesi bile kalmamıştı üstelik. Buna rağmen bir tanesini keşfedip ısrarla bluzumun içine topladık. Baka baka bir hal oldum her birine aynı çekilen o an gibi. Ayağımıza dikenler battı, hop hop ilerledik kurumuş toprakta. 

Günler yine birbirini kovaladı ve canım yaz gitti. Sonbahar sonbahar olalı belki de pek böyle hüzün görmemişti. Sonbahar hep hüzün doludur aslında ama bilemiyorum bu seferki daha başkaydı sanki çünkü bir insanı aldı götürdü hayatımızdan. Anneannemi kaybettik. O dağ gibi kadın eridi bitti, ufacık kaldı. Senelerdir zaten çektiği acısı vardı, yaşlılıktan, bunamadan ve artık yitirdiği bir takım fiziksel özelliklerdinden ötürü de. 


O benim Meloşum, ayaklı gazetem, yumuş yumuşumdu. Bu halimiz ne kadar da harika, içtenlikle gülümsüyoruz. Birlikte çok gülümsemelerimiz oldu. Kokusunu, kollarının yumuşaklığını, saçlarının pişmaniye gibi o halini hatta onları düzeltmek için limon sürmesini hatırlıyorum an be an. Şimdi ondan bana tüm o harika anıların yanında bir çanta, iki tane mendil, başörtüsü, iki elbise ve bir de sabahlığı kaldı. 

Alıştırmıştık sözde kendimizi. Zaten 40 günden fazladır hastanede yatıyordu. Bir sürü zorlu süreçten geçti. Onu en son yoğun bakımda ziyaret ettiğimden taze bir ölüden farksızdı ama işte yine de sıcaktı hala. Annem, teyzem onu doğuran yegane varlığı kaybetti, hayatın ağırlığının altında günlerce ezildiler. Meğer hayat ne acımasızdı! 

Kendimizi kandırmakta insanoğlundan büyük usta yok. Her gün hayat ne kadar güzel diyerek başlıyoruz mutlu günlerde söze, şanslı hissediyoruz, şükrediyoruz ama işin aslı öyle mi? Birileri o buz gibi toprağa giriyor her gün, niceleri sırada ve bir gün de biz! Ve o çok anlamlı bulduğum söz de olduğu gibi, bir gün bizi tanıyan herkes öldüğünde hiç var olmamış gibi olacağız...İşte hayatın ta kendisi! Zaman zaman yeniden tanışıyoruz kendisiyle.

Gidecek olanlar gidiyor ve ölenle ölünmüyor. Hayatımıza devam ediyoruz elbette mecburen. İçinde devinip duruyoruz. Tasalar, kaygılar, hüzünler ve mutlu gülümsemelerle bazen. Hayat akıyor. Birileri gidiyor, yenileri geliyor. Bize de gelen bir yeni nefes var hayırlısıyla inşallah. İçimde bir ponçik büyüyor, küt küt tekmeleyerek aşıyor günleri. Annelik günden güne doluyormuş insanın içine öyle diyorlar, şu an sadece gelişmesini takip ediyorum, iyi olmasını arzu ediyorum her gün. Bir de maviş boncuk olsun istiyorum çok, sarı lüleleri olan maviş bir oğlan; bulut tenli, gök gözlü, güneş saçlı olsun ve hep gülümsesin inatla! Sağlıkla gelsin inşallah yeni hayatına.


Herkese sevgiler. Yakında yine yazacağım. Telaşlı günlerin ardından ancak duruluyoruz diyebilirim. Hoş, bir süre sonra farklı telaşlarımız olacak ama olsun, yine gelip yazarım ben terapi niyetine. 

19 yorum:

  1. Urla'nın zeytinliklerini bu yaz gördüm. Çok güzeldi.
    Sevdiklerimizin kaybına alışmak zaman alıyor. Baş sağlığı ve sabır diliyorum.
    Ancak dünyamıza merhaba diyecek yeni bir konuk var. Sağlıkla dünyaya gelsin diliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Urla'da bazı yerler gerçekten güzel ama sessiz ıssız olan yerler daha çok. Teşekkür ederim dilekleriniz için.
      Kocaman sevgiler

      Sil
  2. Başın sağ olsun. Anneanneciğinin toprağı bol olsun. Sana çok hoş anılar bırakmış, onu hep güzel hatılayacağın anılar.
    Ve güzel bir de haberin var ki, bu da gerçekten sizin için yepyeni bir dönem başlıyor demek. Çok mutlu oldum adınıza. Umarım sağlıkla kucağına alırsınız bebeğinizi. Sevgiler Tuğba`cım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Anılar iyi ki varlar.
      Yeni bir dönem başlayacak yakında evet, hiç hazır hissetmiyorum biraz panik gibiyim bakalım neler olacak göreceğiz.
      Sağol güzel dileklerin temennilerin için.
      Kocaman sevgiler

      Sil
  3. Başın sağ olsun Tuğbacım. Önceki yazılarından anneanneni ne kadar sevdiğini çok iyi hatırlıyorum. Zordur bugünler biliyorum ama ne mutlu sanşa ki güzel hatıralar bırakmış.
    Oğlunu sağlıkla, mutlulukla kucağına alacaksın inşallah. Tatlı telaşlar başlayacak. Oğlun ailenizi tekrar güldürecek. İyi ki yazdın.Özlemişim. Öpüyorum güzel yanaklarından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Evet yazılarımda zaman zaman anılarımızdan bahsederdim. Anneannemin de babaannemin de yeri başkadır bende. Keşke sevdiklerimiz hep bizimle kalsalar.
      Yazmak bana da iyi geliyor canım. Yazacağım inşallah daha sık. Öpüyorum çok. Kocaman sevgiler

      Sil
  4. Ananeler çok kıymetlidir, nur içinde yatsın. Sende şimdi anneni anane yapacaksın kuzum, birlikte büyüyun, sağlıkla dünyaya gelsin. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım kıymetli oluyorlar eğer güzel anılar varsa sevgi varsa. Teşekkür ederim güzel sözlerin için. Öpüyorum çok çok sevgiler

      Sil
  5. Gidenlerin ardından söyleyecek söz bulamıyorum ben. Ne denir ki acını hafifletecek, anneannenin hayatındaki boşluğunu dolduracak? Nurlar içinde yatsın. İçimizde bir gün öleceğimizi ta derinden bilerek yaşamak ne tuhaf geliyor bana. İnsan nasıl yaşar bu hisle, değil mi? Yine de ölmeyecekmişiz gibi yaşıyoruz. Türlü sıkıntılar başa geldikçe de kendi kabuğumuzun içinde küçüldükçe küçülüyoruz.
    Ponçik'e çok sevindim. Sen buraya dönünce onun geleceğini biliyordum içimden. Nedense :) Bebekler tatlı oluyor, bir o kadar da zor. Ama bitmiyor dert be Tuğba. Mesela düne kadar bebek gibi gelen Kuzey, bu sene büyüdü. Oğlumu tanıyamıyorum. Kendine ait de bir dünyası var artık. Biz o dünyanın dışındayız. Ondan çok bize zor geliyor bu durum. Aramıza ne zaman döner bu çocuk diye Selçuk'la konuşup duruyoruz. Hayat sahiden akıyor. En zor dediğin günlerin peşine bazen çok kolay bazen de çok zor günler geliyor. Hepsi geçiyor. Zaman ilerliyor. Sürüklenip gitmekten, küçük keyiflere sığınmaktan başka bir şey gelmez elimizden.
    İyisi mi dünyayla beraber dönelim
    Seni de ponçiği de öperim. Hisseder o. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acıları sinsi sinsi içimizde saklıyoruz özlemcim. Aslında hiç geçmiyor da işte mış gibi yapmakta üzerimize yok. Biz yaşamaya devam ediyoruz onlar toprağın altında, ah düşününce gerçekten ne acı. Aslında dünya da pek boktan bir yer, kendimizi kandırıyoruz oy şahane yaşamak denen şey diye günbegün.
      Ponçik tekme manyağı yapıyor valla. Yiğit de ben de sorunsuz uslu bebeklermişiz denilene göre, belki de kuzguna yavrusu kartal görünür hesabıdır bilemiyorum, diyorum bazen bizimki haylaz mı olacak acaba. Oğlanlar biraz daha hareketli oluyor çünkü. Bakalım göreceğiz yaşayarak. Zor olmayan şey yok zaten valla hayatta, çocuk bakmak doğurmak bence akıllı işi değil valla, düşünerek yapılacak bir şey de değil. Düşüne düşüne bak biz 9. senede ancak ok dedik düşünmesek şimdi 7 yaşında falan olabilirdi. Bu dünyaya çocuk getirmek hiç akıl karı değil gerçekten, kendi hayatımızın bile garantisi yokken üstelik ama işte ne diyeyim koşullandırılıyoruz sanırım. Halbuki herkes doğurmak zorunda da değil.
      Oğlanlar büyürken oluyor böyle şeyler, kızlar da farklı değil ama kuzenimin oğlan da aynı seninki gibi bu ara, onlarda şaşkınlar. O da bir dönem işte. Ahh sen bir de beni göreydin bir isyanlar bir asilikler valla sorma. Kendilerine ait dünyalarında mutlular, sonradan anlıyorlar aileyle geçirilen zamanların kıymetini ama dünyanın düzeni gerçekten böyle. Sağlıklı mutlu olsunlar da kendi dünyalarında olsunlar bırak, elbet değişecek, farklılaşacak. Akıyor işte bir şekilde hayat. Dönelim dünyaya arkadaşım dönelim de işte şöyle daha biraz kafayı dinleyeydik bir sahil kasabasında iyi olurdu:) Dönesim pek yok benim.
      Ponçik de sana sevgilerini yolluyor tekmeleyerek:)
      Sevmeye bekleriz inşallah doğduğunda..
      Öptüm

      Sil
  6. Ananeciğinin ruhu huzur dolsun, mekanı cennet olsun..

    YanıtlaSil
  7. Anneannenize rahmet diliyorum, başınız sağolsun :( Kayıplarımız arttıkça yere daha sağlam basmaya çalışıyoruz galiba...

    Ponçok geliyor. ne güzel... Hayatın döngüsü ne tuhaf... Hayallerindeki gibi olsun inşallah. Tebrik ediyorum seni ve eşini :)
    Mutluluk olsun telaşlarınız inşallah ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Alışıyoruz işte hayat devam ediyor ne de olsa.
      Ponçik gelecek inşallah sağlıkla, bekliyoruz. Hayat böyle bir şey, birileri doğuyor birileri de giriyor soğuk toprağın altına. Yapacak bir şey yok. Teselli buluyoruz bir şekilde.
      Çok teşekkürler.
      Çok sevgiler selamlar

      Sil
  8. Başınız sağ olsun. Hayat, acısıyla, tatlısıyla nice duygular yaşatıyor insana. Önüne geçemediğimiz, kaçınılmaz mutlak bir son var her birimize! bir yandan yeni doğanlar, doğacak olanlar acıların yerine teselli oluyor, müthiş bir döngü bu!. Her şey gönlünüzce olsun. Yeni can, müjdelerle güzelliklerle gelsin. Esenlikle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hayat acayip ve bu sıralar oldukça gri. Sonumuz hayır olsun diyoruz hep umarım öyle olur. Son kaçınılmaz elbette ama işte yine de insanın içine oturuyor. SÖz konusu anılarımızı paylaştığımız sevdiklerimiz olunca. Teşekkürler güzel sözlerinize. Yeni aile bireyimiz bize türlü mutluluklar getirir inşallah.
      Sevgileirmle

      Sil
  9. Geç oldu ama başınız sağolsun. Yaşlı insanların son zamanlarını hastane yerine evde geçirmelerine şans tanınsa keşke!

    Ayrıca minik misafiriniz de hoş gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Biz de sizin gibi düşünerek ananemi hastaneye yatırmamakta çok direndik. Ama ne yazık ki bazen elinizde olmuyor. Ananem evde durabilecek gibi değildi hem çok acısı vardı hem de müdehale gerekliydi. Hastanede daha uzun bile yaşadı, evde hem rahat edemiyordu artık hem de bakımı çok zordu. Hep kızları torunları yanındaydı ama o yüzden huzurluydu buna inanıyoruz.
      Çok teşekkürler güzel sözlerinize.
      Sevgiler

      Sil
  10. İyi akşamlar. Başsağlığı dileğimi iletmek istedim. Minik bebişin ise hayırlı, uğurlu, ömürlü, kazasız belasız gelmesini dilerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)