21 Aralık 2009 Pazartesi

Baykuşlar ve Diğerleri

Ankaradaki günlerim pek keyifli geçti. Fotoğraflara baktıkça mutlu oluyorum. Hava buz gibiydi kalın kalın giyindim hep. Ehh biraz da hava değişikliğinden ve uzun zamandır ankara'nın soğuğunu yemediğimden öksürmeye başladım. İlk günler halsizdim çok ama orada olmanın verdiği heyecanla çabuk toparladım. Bir an evvel kendimi dışarı atmak istiyordum. O sırada Amerika'dan arkadaşım Kadir'in geldiğini öğrendim. Bir gün buluştuk ve ertesi gün için sözleştik. Ulus'ta dolaşıp fotoğraf çekmek için. Aynı zamanda Koç Müzesindeki Minyatür odaları da görmek istiyordum. Bir de uzun zamandır aklımda olan Baykuş objelerle dolu olan dükkanı da görmek için can atıyordum. Daha önce arkadaşlarım bahsetmişlerdi ve bloglarda da okumuştum. Nihayet o gün geldi ve Ulusa gittik. Hava şansımıza biraz kötüydü hatta sonra yağmur bile yağdı pek fotoğraf çekemedik. Ama müzeye ve baykuşları görmeye gidebildik.

Baykuşlar ve Diğerleri adlı yer Ulusta Pirinç Han'ın oradaki Antikacılar çarşısındaydı bulmak kolay oldu. Adını sıkça duyduğum bu güzel yerin sahibi Ahmet Bey bizi oldukça sıcak karşıladı. Son derece konuşkan ve sevecen biri kendisi. İçeri girince nereye bakacağımı şaşırdım zaten. Cennete düşmüş gibi oldum adeta. O kadar çok baykuş obje var ki. Uzun uzun sohbet ettik. Hatta bloga yazmak istediğimden bahsetmiştim Ahmet beye de ama biraz uzun sürdü yazmam. Kendisinden özür diliyorum bu kadar zaman beklettiğim için onu. Malum koşturmaca içinde geçti tatil zamanlarım ancak fırsat bulabildim.

Sadece Baykuşlar yok burada. Çeşit çeşit bir sürü obje var. En sevdiklerim metal kutular oldu özellikle de üzerinde eski türk filmlerinin artistlerinin olduğu kutular. Sonra şişeler. Nasıl da biriktirmiş özenle Ahmet Bey. Kendisine de söyledim "ben bunları satmaya kıyamazdım" diye. O da öyleymiş zaten. Bu yüzden birkaç tane alıyor birini kendisine saklıyormuş diğerlerini satıyormuş dükkanında. Süper bir fikir gerçekten. Orada onca baykuşun içinde olmak nasıl güzeldi anlatamam. Akla hayale gelmeyecek şeyler vardı. Baykuş şişeler, kutular, sabunlar, lambalar, süsler, saatler v.s Bence herkesin gidip görmesi gereken bir yer. Ayrıca içinde bulunduğu pasaj da son derece keyifli bir yer. Çeşit çeşit dükkan var. Ahmet Bey'i de bulmak çok kolay oldu etraftaki esnafa sorduğumuzda. Kendisine Baykuş Ahmet diyorlarmış. Çok hoş gerçekten de. Bırakayım da gerisini fotoğraflar anlatsın. Ne de olsa onlar zamanın en iyi tanığı;

Kapıda sizi bu sevimli baykuşlar karşılıyorlar.

Bu kocaman beyaz baykuşun olduğu abajura tek kelimeyle bayıldım. Evimde olmasını ne de çok isterdim. Bir gün Türkiye'de evim olduğunda ki eğer hala satılmamış olursa almayı çok isterim.

Şu şişelerin güzelliğine bakın. Nasıl da zarifler. İnsan oradaki herşeyden bir tane almak istiyor. En zoru da onca güzelliğin içinden birini seçmek. Ben epey zorlandım seçerken. Diğerlerinin hepsinde de aklım kaldı.

Vee bu süper yerin mimarı Ahmet Çomak. Ördüğüm baykuşla birlikte güzel bir poz verdi benim için. Çok teşekkür ediyorum burdan kendisine. Bir dahaki Ankara ziyaretimde yine uğrayacağım ilk yer olacak Baykuşlar ve Diğerleri isimli bu masallardan çalınmış dükkan. Mutlaka görün diyorum ve başka da bir şey demiyorum...

20 yorum:

  1. Ben bayıldım bu baykuşlaraaaaaaa. Öldüm bittim hattaaa. O abajur denen şaheser beni benden aldı. Keşke hepsi benim olabilse. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ben de kutular gördüm bir kare de ya işte onlara bittim... kutu meraklısı ben :) neden bilmem baykuşları öyle pek de sevmediğimi fark ettim bi de :))

    YanıtlaSil
  3. yaa ben baykuşları hiç sevmem sanıyordum...
    demek peşin hükümlü olmamak gerekirmiş...
    çok güzeller tuğbacım yaa...

    YanıtlaSil
  4. gerçekten her fotodaki baykuşlarahayran oldum biz neden bu kadar geç keşfettik bu baykusu anlamıyorum büyük emek doğrusu ahmet beyi takdir ettim

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Sinem;
    beğendin demek baykuşları.hele bir de yakından görseydin demek sen de benim gibi çok sevecektin.bende aynı senin gibi dedim içimden keşke hepsinden birer tane olsa benim de diye:)sevgiler sana da

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Evren;
    o kutular gerçekten pek güzeldi rengarenk ve büyüklü küçüklü bir sürü..ben de senin gibi meraklıyım kutulara özellikle de metal olanlarına..baykuşları sevmemene üzüldüm ama olsun belki bir gün sen de seversin:)sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Duygucum;
    ne güzel de söylemişsin hakkaten öyle.bak sen de sevmişsin görünce hemen..ben her daim severdim ama bunları görünce daha da çok seviyorum şimdi..öptüm canım

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Gece;
    hayran olmamak elde değil ki bence:)nasıl da çoklar.daha çekemediğim bir sürü vardır sanırım.büyük uğraş ve emek gerektiren bir şey onca objeyi toplamak.ben de taktir ediyorum gerçekten Ahmet Beyi.biraz geç oldu keşfetmek ama güzel oldu.Blog sayesinde de pek çok kişi görür ve de sever umarım..sevgiler

    YanıtlaSil
  9. bayıldım ben bu dükkana...her zaman sevmişimdir baykuşları....son zamanlardada obje toplamaya karar verdim....bir kolyem ve bir broşum var şimdilik...ankara ya ilk gidişimde mutlaka buraya uğramak istiyorum....baykuşlarıma bir yenisini eklemem şart...böle bi yeride tanıttığın için çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Sevgili Kutupayusu;
    öncelikle söylemeliyim ki ismine bayıldım.benim beyaz bir kutup ayum var onu hep böyle çağırıyorum ama ben gutupayusu diyorum:)yorumu ilk gördüğümde isim bana hemen onu hatırlattı sevindim..baykuşları ben de çok seviyorum yazdığım gibi.bende elimden geldiğince onlarla ilgili bişeyler edinmeye çalışıyorum.ilk etapta bir cüzdanım bir kazağım bir kolyem ve ilaç kutusundan bozma küpe kutum var.onlarla çok mutluyum.herkes de bu dükkanı görsün bilsin istiyorum.ankarada benim için şu an en gidilesi yer orası:)sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Bir baykus seven de ben! Ne guzel mekanmis o oyle!
    Uzun uzun okumam gerek yazdiklarini, cok ara vermisim. Kocaman sevgiler ve opucukler benden, kutlu mutlu saglikli huzurlu neseliiii bir yil diliyorum simdiden.
    Nese

    YanıtlaSil
  12. ne cok baykuş seven varmıs..benım ıse tüylerimi ürpertiyor, baykuş demek uğursuzluk demek benım ıcın cocuklugumdan berı..

    blogunu kesfedelı uzun zaman oldu ama baykuslar yuzunden gelıp yazamıyorum :))
    ankara havasını yasattıgın ıcın tesekkur ederım..bırıkmıs ozlemler dolu o şehirde..

    YanıtlaSil
  13. baykuslar yuzunden gelıp yazamıyorum dedım ama blogları karıstırmısım..tesaduf farkettım sımdı :)

    bakın baykus severler ıcın harıka bır mekan :)

    http://owl-ella.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Turkuaz Deniz;
    Hoşgeldin yeniden. Ne iyi yaptın da geldin. Uzun zamandır yoktun evet. Baykuşları sevmene sevindim. Mekanı bir de gerçek haliyle görsen yani fotoğraflardan değil de. O zaman daha da etkiliyor insanı.Benden de sana kocaman sevgiler. Yeni yıl sana mutluluk sağlık getirsin tüm dileklerin gerçek olsun:)öpüyorum ben de

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar Berrin Deniz;
    Sen baykuşları sevmeyenlerdensin demek. Olsun.Görünüş bakımından biraz ürperticiler ama evet haklsın. Hele gece görünce insan korkar tabi. Ama o kocaman gözlerini ve kocaman tüylerini çok sevimli buluyorum. Hatta çizgi filmlerdeki o bilge imajı da onu sevmeme yardımcı oldu tabi..Blogları karıştırmışsın canım ama olur öyle arada bazen ben de yapıyorum çok takip ettiğimde her yeri kafam bulanıyor. owl-ella yı biliyorum. Tanıştık da kendisiyle. Çok tatlıdır o da blogu da. Hatta bana baykuşlu bir cüzdan bile hediye etti ne güzel kullanıyorum. Hatırlattın ben de bakayım bloguna. Kocaman sevgiler benden sana. Yine gel beklerim her zaman

    YanıtlaSil
  16. Tuğbacım burası biizmde çok sevdiğimiz bir çarşı, ve ne zaman bu çarşıya girsek Çınar baykuşlu dükkanın önünde dikiliyor. Kapının karşısındaki cam dolaptaki vintage arabalara bakıyor bunları istiyorum diyor ama biz hiç oraya açıkken denk gelemedik, ya erken yada öğle saati gittiğimizden. Ama bir dahaki sefere mutlaka dükkanın içine de bakacağım senin fotoğraflarından sonra kesin bakmalıyım dedim. Ve bu yazını nasıl atladım ve geç gördüm diye kendime kızdım :(

    YanıtlaSil
  17. Deryacım;
    demek siz de gidiyorsunuz çınarla ne güzel yaa.ama açık bulamadığınıza üzüldüm içerde hazine var resmen.çınar çok beğenirdi içerdeki şeyleri.süper güzel arabalar da var içerde.kızma canım kendine.olur böyle arada kaçan yazılar.benimde vardır. o yüzden dönüp dönüp bakarım ben yazılarına falan da arada senin..sıkı takipçinim valla:)seviyorum blogunu..öptüm canım seni de çınarı da..

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Bir arkadasima BAYKUS hediye etmek istiyorum. Cok seviyor. Internette bakiyorum 3-5 gundur. Bulamadim birsey. Ahmet Bey ile ilgili yazinizi gorunce okudum. Ama yeri nerede, yazinin icinde bulamiyorum. Ankara'da oturuyorum ve nerelerden alabilirim, bilmiyorum. Bunlar cok guzel. Bayildim.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Sevgili Architera;
    Öncelikle yorum için teşekkür ediyorum.Bende baykuşları çok seviyorum zaten blogdaki yazılarımdan anlamışsınızdır. Ahmet bey'in gerçekten harika bir koleksiyonu var kendisi de çok şeker bir insan.size yardımcı olacağını düşünüyorum. Ulusta Pirinç Han'ın orada yeri yanlış hatırlamıyorsam eğer zaten oraya gidince söylediğinizde herkes tanıyor baykuş ahmet diyorlar..ben de sorarak bulmuştum. Ama irtibat adresi olarak da ahiler el sanatları iş merkezi, antikacılar çarşısı, salmak sokak no 23/22 samanpazarı- ankara adresini de netten buldum. yine de ulaşamazsanız bana yazın telini yada mailini de verebilirim irtibat için..sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)