29 Ekim 2009 Perşembe

Evimizle ilgili yeni haberler


Nihayet bloguma yeniden yazabiliyorum. İnternet çok yavaş olduğu için bu sayfayı bile yarım saatte açtım herhalde. O yüzden yazmak için düşündüğüm çoğu şey kafamdan gitti bile. Çok da uzun sürmeyen ama yeterince stresli zamanlardan sonra evimizi bulduk sonunda. Çok fazla arayamadık çünkü yeterli zamanımız yoktu. Başkentten buraya gelmek eşim için de epey sıkıltılı oluyor trafik nedeniyle. Şimdiki evimiz de pek güzel. Üç oda bir salon. Kocaman bir mutfağı var yine. Hatta öncekinden daha büyük ve modern. Hazır mutfak dolapları bile var. Üç katlı bir villanın ikinci katı. Üst katımız boş, alt kattada ev sahibi oturacak. Üst katın inşaasını henüz bitirmemişler ve ertelemişler. Sadece boyası camları falan kalmış zaten o da bizi pek ilgilendirmiyor. Bizim evimizin içi yapık ve güzel hem de tertemiz. Bakmaya gittiğimizde ev sahibi bayan temizliyordu. Pek de şeker bir bayan. Annesiyle oturuyormuş hakimmiş kendisi. Evin arka tarafında ufak bir bahçesi de var hatta ıspanak, maydanoz falan ekmişler. Prosedürler henüz tamamlanmadı. Burada işler biraz yavaş ilerliyor. Tam da tatile denk geldik zaten. Yarın ve sonraki gün tatil. Pazar günü de Cezayir'in kurtuluş günü olduğu için tatilmiş. Şans işte. Eve taşınabilmemiz için polisin onay vermesi gerekiyor. Şimdilik beklemek durumundayız. Ben evimizi topladım bile dün. Sadece mutfak kısmı kaldı. Yemek falan yaptığım için orayı toplamadım henüz. Bulduğumuz koliler ufak olduğu için hep evin için kutu kutu pense gibi oldu..Birşey aradığımda şansım yaver giderse buluyorum. Ama genelde bulamıyorum. Bugün yeni aldığım siyah pardesümü bulamadım mesela. Allahtan kendimi kaybetmiyorum.Yeni ihtiyaçlarımız da var tabi. Artık onları da taşındıktan hemen sonra halletmemiz gerekecek. Örneğin bir kitaplık, bir yemek masası, doğalgazlı olduğu için ev doğalgaz sobası ve de çamaşır makinası almamız gerekecek. Şimdilik en elzem olanlar bunlar. Evimiz yeni şehrimizin çarşısına da çok yakın. İstediğim zaman rahatlıkla gidebileceğim. Bu yüzden çok seviniyorum. Upuzun bir çarşısı var. İstenilen herşey rahatlıkla bulunabilir gibi görünüyor. Mobilyasıcından züccaciyesine ,marketinden kasabına, manavından elektronikçisine kadar herşey var. Sonrada hemen bir fransızca kursu olayına gireceğim. Bir kurs bile bulduk. Arkadaşlarımız önerdiler. Belki de hoca tutacağız henüz belli değil. Ama bence kursa gitmek daha iyi. Hem oradakilerle pratik imkanım da olur diye düşünüyorum. Hem farklı kişiler tanımak da çok güzel olur benim için. Yeni arkadaşlar edinebilirim.

Msn ye de giremediğim için ailemle konuşamıyorum. Yeni gelişmelerden haberdar değiller. Annecim babacım artık burdan okursunuz siz de gelişmeleri. Umarım herşey yolunda gider. Bir müddet yazamayacağım herhalde. Çünkü evimizdeki internet bağlantısının da ne zaman kurulacağı belli değil. Belki o arada yine eşimin yanına şirkete gelebilirsem buradan yazarım. Ayy hadi bana şans dileyin de hallolsun şu taşınma durumları bir an evvel. Merak ediyorum da acaba Türkiye'ye gelen yabancılar da bizim gibi helak oluyorlar mı prosedürler vs. falan. Zira burada herşey birbirine bağlı ve çok ağır gidiyor. Öyle tanıdık falan bulup da hallolmuyor. Yine de oluyor olmasına tabi ama belki de ben sabırsızlanıyorum kimbilir.

Bu yeni vizemi yine bir aylık verdiler malesef. Buradan uzatılabileceğini söylediler iki ay daha. Ama henüz belli değil. Eve taşınmadan uzatma için başvuramıyormuşuz. Daha sonrada eşimin oturumu alnınca benim oturumum için başvuru yapılacak. İnşallah o da bu sefer hallolacak. Ümit etmekten başka bir şey yapamıyorum şu an. Beklemek zor birşey. Özellikle de evin her yeri her yerdeyken.

İnternetin olmaması da ne menem bişeymiş. Alışınca insan böyle boşlukta kalıyor net olmayınca. Hani kitap okumak bile zevkli değil. Olsun ama ben bakmayayım. Hani aynı sigara içmemeye karar vermek ama yine de kenarlarda bir yerlerde saklı bir paket olduğunu bilmek gibi. Hani istediğin an içebilirsin diye güven verici. Bu da öyle bir nevi. İnternet olsun ama ben kullanmayayım sadece olduğunu bileyim yeter.

Şimdilik bu kadar. Yazdıklarımı yayınlayabilirsem ne mutlu bana. Olmadı biraz biriktiririm artık napalım. Herkese sevgiler.

P.s: Arkadaşlarım bloglarını okumadığımı sanmasınlar. Ben herkesi takip etmeye devam ediyorum elimden geldiğince. Ama yorum yazamıyorum sayfa açılmıyor veya kaydetmiyor. Haber vereyim dedim. Zira blogsuz zamanlar düşünemiyorum artık..

P.s: İllustrasyon google'dan alınmıştır tesadüfen gezerken buldum. Ama kimindi hatırlayamıyorum.

8 yorum:

  1. Tuğbacım geç olsun, güç olmasın :)
    Toplanıp beklemek çok zor, biz de yaşadık yazın ama olsun. Sonrası güzel olur. Şimdiden hayırlı olsun canım..

    YanıtlayınSil
  2. tuğba ablacım merhaba ismim su nişanlım bu gün cezayire gitti iş için onur grupta işe başladı çok üzülüyorum onu çok özledim şuan başkent cezayirde şirketin villasında kalıcakmış şartları nasıl,nasıl bir ülke,orda rahat olurmu çok merak ediyorum.şu saate kadar görüşemedik hala sadece çağrılaştık ama ordan hat almasını bekliyoruz sıkıntı olurmu acaba tlf bana bilgi verirseniz çok mutlu olurum sevgiler.akdeniz_su@hotmail.com

    YanıtlayınSil
  3. umarım sizin ev meselenizde biran önce sonuçlanır okudum yazdıklarınızı artık hergün beraber olucaz inşallah dertleşmek için kabul ederseniz çok sevinirim şimdiden çok tşk ederim.su

    YanıtlayınSil
  4. Tuğbacım kocamannn bir evin olacak ne güzel sevindim bak. Eski evin küçüktü sanırım ohhh ferah ferah..
    Oturma iznini de alıp dil sorununu çözersen kim tutar seni :p Kolay gelsinnn..

    YanıtlayınSil
  5. Selam yeni eviniz hayırlı olsun, burda herşey yavaş ilerliyor mağlesef oğlumun2 ayı hala okula kayıt olamadı mesela ama yinede eskiye göre epey gelişmiş ben 6 yıl öncede burdaydım sonra geri döndük ve yıllar sonra yine burdayım herşeye rağmen cezayiri seviyorum. Sizin yazdıklarınızı da hayranlıkla takip ediyorum,bende evimi ilk gördüğümde ikigün ağlamıştım şimdi yerdeki böceklerle bile dost olduk,
    herşey gönlünce olsun yeni evinde yeni yazılarını bekliyorum....

    YanıtlayınSil
  6. Sevgili Su;
    bana yazmana çok sevindim canım. Seni çok iyi anlıyorum. Özlem zor tabi.Ama için rahat olsun canım. Burada eminim herşey yolunda gidecektir nişanlın için..Hattını da aldıktan sonra sık sık görüşebileceksiniz. Biz de ilk zamanlar öyle yapıyorduk. Bazen msn de bazen de telefonlar. Hatlar arada sorun çıkartıyor çekmiyor falan ama sonra düzeliyor.Sana müsait biz zamanımda uzun uzun yazarım canım. bana sormak istediğim şeyler olunca yeniden yazabilirsin istediğin zaman.maille sana geri dönerim ben. sevgiler.

    YanıtlayınSil
  7. Alevcim;
    kocaman bir evim oldu evet. pek güzel ferah ferah.en çok da mutfağımı seviyorum tam istediğim gibi.orada bol bol vakit geçiricem artık..yavaş yavaş da yerleştik sayılır bile.yine de evde olunca sürekli bir iş durumu oluyor tabiki.fransızca olayını da en kısa zamanda halledicez inşallah. daha ev işlerinden ona bakmaya fırsat olmadı..ama en önemlisi şu oturma izni. en çok onun için heyecanlıyım. o halloldu mu değmeyin keyfime..sürekli bavul toplamak ve uçak stresi yordu artık. tabi ben gene gelirim dayanamam öyle çok uzun zaman..kocaman öpüyorum canım seni. sevgiler

    YanıtlayınSil
  8. Sevgili Mehtap;
    Güzel dileklerin için teşekkür ederim canım.dediğin gibi cezayir yavaş bir memleket insanları hele ayrıca bir yavaş..ama alışıyor insan. biz de koştur koştur olduğumuz izin biraz yadırgadık ilk zamanlar ama belki de ağırdan almak daha iyidir kimbilir.tez canlılar için zor bir durum ama..ben de biraz öyle sayılırım sanırım.hemencik olsun istiyorum herşey.8 aylık doğmamdan anlaşılabilir aslında herhalde:)gittiniz ve sonra yeniden döndünüz demek. nerdesiniz şimdi?yakınlardaysanız tanışırız umarım bir gün. güzel olur..şu netimiz hallolsun bol bol yazacağım zaten. yeniden görüşmek dileğiyle.kocaman sevgiler benden..

    YanıtlayınSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)