23 Nisan 2013 Salı

Bugün 23 Nisan


23 Nisan'ı her zaman çok sevmişimdir. Uzaklarda olunca insan kıymetini daha çok anlıyor. Çocukluğumda gittiğimiz bayramları, neşeyle yaptığımız bayram hazırlıkları hatırlıyorum da ne büyük bir heyecan ne büyük bir sevinç kaynağı idi bizler için. Çocukların en mutlu günü. Büyüdüm kocaman oldum ama hala en sevdiğim bayramdır 23 Nisan. Sabahları hep 'bugün 23 Nisan neşe doluyor insan' şiiri le güne başlarım. Öyle laf olsun diye değil gerçekten de içim neşe dolar 23 Nisan'da. 


Memleketimde olup o kırmızı bayraklar asılmış sokakları görüp, o neşe içindeki çocukların gözlerine bakıp sevinmek isterdim. 

Bayram duygusunu, içimdeki o kıpırtıyı taa çocukluğumdan beri hissederim. Bu hissi her çocuk da tatsın, bilsin, öğrensin isterim. Şimdilerde bu güzel bayramımız statlarda kutlanamıyor ya artık içim sızlıyor. Oysa sabah kalkıp stada gitme telaşı ne kadar güzeldi. Oraların görkemi, kalabalıkların coşkusu, renk renk elbiseleri ile mutlu çocukların şarkıları şiirleri ne kadar da harikaydı. Hangi akla hizmet diyeceğim ama işte o akılların kime hizmet ettiğini de biliyoruz ne yazık ki.


İçimdeki çocukla umut etmeye devam ediyorum her gün. İlerde bir çocuğum olduğunda onu stat kutlamalarına götürmeyi hayal ediyorum. Ne olursa olsun içimizdeki bu sevinci, bu yaşama coşkusunu söndüremeyecekler. Çocuklar o gülen gözleri ile buna örnekler. 

Hepimizin, bütün çocukların, bütün ulusun 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun. Bu bayram tüm çocuklara ve içinde hep Atatürk sevgisini barındıran, büyüten, yaşatan çocuk ruhlu büyüklere Atamızdan en güzel armağan. Ne mutlu bize!


1 yorum:

  1. 23 Nisanla ilgili duygularını en anlamlı aktaranlardan biri olmuşsunuz ben de çok duygulandım. Bunun dışında seçtiğiniz görsellerle de diğer 23 Nisan görsellerine fark atmışsınız gerçekten. Hepimizin 23 Nisan'ı kutlu olsun. O iç sızısından bahsetmişsiniz ya, uzaklardayken bazı şeyleri görmek daha da mümkün olabilir diye düşünüyorum. İşte o iç sızısını gelin bir de bizlere sorun, neredeyse bayrağımız yasaklanacak gibi geliyor çok ama çok üzülüyorum. Siz buralardan uzak da olsanız tüm gelişmeleri daha objektif görebiliyorsunuzdur, keşke bunu burada yaşayan bazı insanlar da görebilse.. Sevgi ve selamlar buralardan, Eskişehirden..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)