27 Mayıs 2014 Salı

Geçip giden zamanlar; Cezayir

Eskiye dair pek çok şeyi seviyorum. Bunu gün geçtikçe daha da onaylıyorum gördüklerim, hissetiklerim hatta yapıp ettiklerimle. Hele eski fotoğraflar nasıl da beni cezbediyor anlatamam. Özellikle de yaşamımda iz bırakan yerlere dair olanlar. Cezayir hayatımın büyük bir kısmını kaplayan, doğduğum ve okuduğum şehirden sonra üçüncü yer oluyor. Ama kıyas kabul etmeyecek kadar farklı, uzak, ırak ve zamanın gerisinde. Hep derim ya bir inziva dönemi gibi yaşadığım bu yıllar. Ne kadar hayata dahil olmaya çalışsak da yapamadığımız, bizi hep geriye iten zamanlar, ama bir o kadar da özlenmeye değer. 

 Algiers, Algeria. 1973

Erkekler bu fotoğrafta olduğundan çok da farklı geçirmiyorlar şu anda da hayatlarını. Sokaklarda yoğunlukla karşılaşılan bir manzara bu. Ama tabi buradaki insanlar biraz daha farklı bir kesim gibi, çok Cezayir'i anlatır bir kare gibi değil. Başkentte her zaman gittiğimiz caddelerden biri burası. Sokakta pek çok kafeteryanın olduğu bir muhit. Bu havasını seviyorum Cezayir'in. Hep koşturmaca halinde geçtiği için şehir gezilerimiz, o sokak kafelerinde henüz oturmayı başaramadım, yani o caddedeki kafelerden birinde. Yoksa başka pek çok yerde oturuyoruz elbette. 

Women of Algiers. L’Otomatic rue Michelet, Alger 1960

Şu zamana kadar böyle kadınların oturduğu bir masaya denk gelmedim ben, özellikle de sokakta ve bu denli modern bir tavırla. Belki de ben denk gelmedim bilmiyorum ama genelde hafta içinde sıkça karşılaşılan bir manzara değil topluca bir kafede oturmaları. Bu mekan da aynı cadde üzerinde bir yer. Şu fotoğrafa baktıktan sonra yeniden oradan geçecek olmak düşüncesini seviyorum. Tarihe tanıklık etmek işte bu! Değişen çok az şey var buradaki dokularda. Bu yüzden sıklıkta zamanda yolculuk yapıyor hissine kapılıyorum.

4 yorum:

  1. yani kadınlar kafelerde böle oturmuyo halen öyle mi. cezayir. çok mu tutucular yaa :) bak bi lübnanlı kadın var. nadine labaki. onun filmlerini izlesene. cezayire benziyo mu acaba yaa :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Merkezde pek görmedim desem yeridir en azından orta yerlerde, ama iyi muhitlerde elbette ki oturanlar var. Geneli böyle değildir ama, kapalı bir toplum. Sigara içen kadınlara hala kötü gözler bakılıyor. Ramazan da yollarda bir şey yiyip içemezsin müslüman olmasan bile, hapise kadar yolu var. Dediğin kişinin filmlerini araştıracağım, keyifle izlerim, izlenimlerimi de yazarım:)

      Sil
  2. İkinci fotoğraf ne kadar güzel. Güzel ama üzüyor da beni. Bazı ülkelerde geriye doğru gidişin göstergesi olan fotoğraflar üzücü oluyor.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum o fotoğrafı ama evet üzülüyor insan görünce. Aynı bizde de böyle geriye gidiliyor işte her geçen gün. Bakalım sonumuz ne olacak merak ediyorum...Cezayir bizden iyi bazı mevzularda inan!

      Sil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)