15 Mart 2009 Pazar

Gün güneşli ya;


Son günlerde havalar epey güzelleşti burada. İnsanın hiç odada kapalı kalası gelmiyor. Sürekli bir gezme isteği sürekli bir gülümseme hali. Dün 30 dereceyi gördük. Artık ben de iyice yaz psikolojisine büründüm. Tişört bile giydim bugün ama yine de temkinliyim hırkamı almayı da ihmal etmedim. Aldanmamak gerek bu hallere tabi.


Hep böyle havalarda dışarda kalmak istiyorum. Kefkende olsam diye düşünüyorum şimdi. Hatta çocuk olsam oyuncaklarımı sersem bahçeye arkadaşlarımı da alsam yanıma onlarla güzel güzel oyunlar oynasam ya da daha büyük olsam birkaç sene evveli gibi çardaklarda içimizdeki bikinilerimizle kahve sefası yapsak ve denize gitme anını beklesek. Böyle olduğu zaman havalar güneş güzel güzel ısıtırken hep kocaman gülümsemek her şeyden güzel anlamlar çıkartmak geliyor insanın içinden. O zamanlarda burada olmak bile o kadar koymuyor adama. Memleket hasreti kışın daha çok çöküyor insanın üzerine. Hep bir taraf git diyor o bildiğin yüzlerin olduğu şehirlere.


Müziği açmak bile sabah uyandığımda daha bir keyifli oluyor. Kuş cıvıltılarıyla uyanıyorum sabahları. Sanki ayağımı yataktan aşağı bırakır bırakmaz çimenlere basacakmışım gibi bir his oluyor içimde. Hatta etraftaki yeşiliklere atıp kendimi kitabımla bir de karışık meyve suyumla gölgelik bir ağacın altında saatleri devirmek hissi. Ayy hemen gelsin şu yaz ve hiç gitmesin istiyorum. Uzadıkça uzasın mevsim. Her yer rengarenk çiçek olsun.


Gelincikleri seviyorum kırmıız kırmızı pek de narin. Odanın arka tarafındaki bahçe gelincik tarlası oluyor adeta. Seyrine doyum olmuyor. Sonra sulu sulu kavunlar karpuzlar olsa da artık yesek. Serin sularda rahatlasak. Kışın rehavetini atsak üzerimizden; kalınları da en arka raflara kaldırsak, ortada hep tiril tiril elbiseler, şıpıdık terlikler ve çiçek desenli bluzlar kalsa. Şemsiyelerin altında şezlonglarda hayallere dalıp gitsek.

10 yorum:

  1. bende sizin gibi aynı hayallerdeyim hep yazı düşlüyorum. Artık bu gri havadanda soğuktanda çok sıkıldım. Şöyle güneşli günler çiçekli bahçeler görmeye hasret kaldım..Ama az kaldı güneşli güzel günler bizi bekliyor sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Elifcim;
    ne güzel aynı şeyleri düşlemek istemek değil mi? valla pek naza çekti kendini bu yaz yahu yada bana mı öyle geliyor nedir.geçmek bilmedi kış. Türkiye daha da soğuk ve pusluymuş.allahtan burda az biraz yaşıyoruz sıcağı.keşke hep böyle devam etse.inan daha mart soğur havalar demelere kulak asmıyor duymazlıktan geliyorum.yüzlerini kara çıkartsın havalar inşallah diyorum:)çocuk gibiyim..güzel günleri bekliyoruz canım.ne demiş şair "ille görmek için mi beklenir güzel günler; beklemek de güzel":)

    YanıtlaSil
  3. OHHH ohh az kaldı canım:) deniz,güneş,kum:) az kaldı çok az:)

    YanıtlaSil
  4. Süper süper gönlümüze bahar gelmiş Tuğbacım ...
    Kıskandım bak ! Biz hala üşüyoruzz, kara kara bulutlarla bakışıyoruz...
    Ama az kaldı, benimde umudum bahar cıvıltılarında belki yeniden derin bir nefes alabilirim :)) Bulmuşken çıkar tadını. Öpüyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. yazı özlettin iyice.Bende çok bunaldım istanbul çok yağmurluydu bu sene. Bu arada bannerine bayıldım. .çok güzel çıkmışsın hepsinde...
    SEvgiler...

    YanıtlaSil
  6. Tubacım ne güzel yazmışsın,baharla ve yazla ilgili tüm dileklerine yürekten katılıyorum:))
    Hasret elbette ki çok zordur,allah ebedi ayrılık vermesin...Hayatta olan sevdiklerinin en azından bir telefonla seslerini duyarsın,hiç olmadı atlar bir uçağa gidip kucaklarsın...Her neyse...Sen aç yine müziğini,kuş sesleriyle uyan güne...Ve bulursan söyle sulu sulu kan kırmızı karpuzlar bana da yolla:))Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  7. bende dikişe nakışa daldın bloğunu unuttun sandım tuğbacım.. neyse buralardasın ve özlem dolusun... tüm yazını "evet evet bende istiyorum" diye diye okudum. buralara haalaa bahar gelmedi ve şakır şakır yağmur yağıyor. yazdıklarına çoook uzağız merak etme ve özleme canım buraları sen ordaki güneşin tadını çıkar...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Burası buzzz tubiş donuyoruz yaaa

    YanıtlaSil
  9. Güldemcim;
    valla canım az kaldı gerçekten.yavaş yavaş bize yaklaşıyor denizli güneşli günler.sabır kalmadı artık kışa daha fazla.hadi gelsin kapılarımız sonuna kadar açık bekliyoruz:):)

    Öziicim;
    Türkiyenin soğuk hava haberlerini alıyoruz.bizim havalar da az biraz değişti yağmurlar yağdı arada ama yine güneşli..ama umutlar hala devam ediyor canım.sizin için de güneşin tadını çıkartırım ben burada eğer gitmezse bir yere yakında:)sevgiler öpücükler

    Hemşehrim;
    hemen gelse keşke..yarın uyansak yaz olsa ve geçmese dimi..

    Red Purple;
    İstanbul yağmurlara teslim etmiş kendini öyle gördük hep haberlerde biz o sırada baya güneşliydik ama sonra biz de teslim olduk iki gün neyse şimdi esaret sona erdi.bu arada banner i beğenmene sevindim canım.can sıkıntısından habire değiştiriyorum.şöyle kalıcı birşey yapamadım hala:)sevgiler öpücükler

    Banucum;
    Canım ne güzel de söylemişsin allah daimi ayrılıklar yaşatmasın kimseye.uzaklığa katlanılıyor.bu arada karpuzlar kavunlar başladı burda ama nasıldır bilmiyorum.hevesle bakıyorum uzaktan şimdilik.yazın en sevdiğim getirisidir karpuz.bol bol yeriz inşallah yine bu sene.sana yollarım canım burdan şöyle baba bir sulu karpuz:):)

    Duygucum;
    valla netin kötülüğü yüzünden gelemiyorum bloguma.yoksa daha dikiş namına ekstra birşey yapamadım.ama örnekler buldum yakında göstereceğim sizlere yeni cicilerimi:)hep birlikte yazı yaşayalım da yazılarımız hep böyle güneş deniz sıcak ve ne biliym yaza dair güzelliklerle dolsun artık..siz benim için de memleketin tadına varın ben de burda güneşi sizin için de seveyim bekleyeyim:):)sevgiler kocaman.öpücükler

    Ciicim;
    ayy evet ya buuuz muş havalar annem dedi geçen gün kar yağmış..neyse bizim daha iyi maşallah.siz de yavaştan ısının da geleyim ben de şöyle baharı yaşayalım:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)