21 Temmuz 2008 Pazartesi

Güzel Filmler

Cezayir günlerimin çoğunda Türkiye'den getirdiğim filmlerimi izliyorum. Gelirken yüklenip bir sürü bir sürü film almıştım. Her seferinde yenilerini getiriyor izlediklerimi geri götürüyorum. Eğer çok beğendiğim olursa onları bırakıyorum burda bir defa daha izlemek için. Sevdiğim bir film olursa defalarca izleyebilirim. Eskiden beri bu böyle. Hatta bazı filmleri ezberledim artık. Yine de izlemekten kendimi alamıyorum. Şu ana kadar burda ve türkiyede de tabi o kadar çok film izledim ki..Tam bir filmkoliğim diyebilirim. Kitap okumanın yanı sıra burda en çok yaptığım şey güzel filmler bulup izlemek. Bazen zamanın tozlu sayfalarından çekip çıkarttıklarım da oluyor. Casablanca gibi örneğin.


Eşim daha çok aksiyon ve macera seviyor. Ben animasyon falan da çok seviyorum. Bazen odadayken onun izlemek istemeyeceği şeyleri kendim izliyorum. Genelde akşam yemeklerinden sonra yapacak bişey olmayınca filme dalıyoruz. Bazı geceler saat erken olursa iki tane film bile izliyoruz. Hatta Lost ları bitirmemişken daha deli gibi izliyorduk. Tatil günlerinde gün aydınlanana kadar lost izlediğimizi biliyorum:)



Dün gece de National Treasure ın ikinci bölümünü izledik. O da harikaydı. İkimizde ve özellikle ben böyle İndiana Jones tarzı filmlere hasta oluyorum. Antropolog ruhumdan kaynaklanıyor. Bu tür filmler izlediğimde de gece süper bir uyku çekiyorum hayallerle dolu. Nereleri keşfediyorum rüyalarımda ne aksiyonlar yaşıyorum bir bilseniz. Yeni İndiana Jones da çıkmış sanırım onu da izlemek gerek bir ara.


Daha evvelki günde de benim daha önce bayılarak izlediğim Türkçeye Aşk Tarifi diye çevrilen bir filmi izledik. Tam bana göreydi. Güzel bir mutfakta baş aşçılık yapan Katherine Zeta Jones başrolde. Ama bence filmi sakın karnınız açken izlemeyin. Zira ben yemek yemiştim ama o güzel görünümlü yemekleri görünce ağzım sulandı. Süper bir görsel şölen diyebilirim bu film için. Hem de romantik ve eğlenceli..


Ayrıca bir Audrey Tatoo hayranı olarak bu sevimli ve hoş hatunun bütün filmlerini izlemeye çalışıyorum. Amelie zaten harikaydı bence. Seviyor Sevmiyor adlı filmi Zengin Avcısını ve Türkçesini hatırlayamadığım Ensemble Ces't Tout adlı filmini de çok sevdim. Zengin Avcısına eşim de bayıldı. Diğerlerini daha onunla birlikte izlemedik. Ben odada kaçamak izledim:)



Ayrıca eşimle şu ana kadar en çok severek izlediğimiz film Cesaretin Var mı Aşka oldu sanırım. Çok deli dolu ve eğlenceli bir filmdi. Eşimden de ilk defa bir filmi benim gibi beğendiğine dair sinyaller aldığım bir filmdi. Her zaman zevkle izlediğim Marion Cotillard yine kendisine hayran bıraktı beni. Ayrıca Guilauma Canet de süperdi tabi. Sonunu da hayranlıkla izleyeceksiniz. İki sonlu bir film. Nasıl isterseniz öyle bitirebilirsiniz. İkisi de çok vurucu.

Tabiki daha pek çok film var beğenerek izlediğim ama şimdi burda hepsini yazmaya kalkarsam sayfalar yetmez. Zaman zaman aklıma geldikçe ve yenilerini izledikçe sizinle paylaşacağım. Ama inanın tavsiye ettiklerimi izlerseniz pişman olmayacaksınız.

8 yorum:

  1. ayy hemen hemen çoğunu bende izledim..ama ölee tutkunu oldugum tek losttu içlerinden..

    YanıtlayınSil
  2. Nicolas Gace in en büyük hayranıyım :) Oyunculuğu mükemmel...

    YanıtlayınSil
  3. Tuğba cım AŞK TARİFİ ni bizde izledik annenle,çok beğendik gerçekten.Hem aksiyonları hem de yemek leri harika idi.Tekrar tekrar sıkılmadan izlenebilir.bir film.İyi seyirler.HOŞÇA KAL.SLM,LAR

    YanıtlayınSil
  4. "cesaretin var mı aşka"adlı filme bayılmıştım hatta küçük bir poster yaptırmıştım kendime,ama hala asılmadı:)

    YanıtlayınSil
  5. Bende cogunu izledim bu filmlerin..Yazin tv'de hic birsey yok canim filmlere sardik bizde..Pazar gunu 3 tane izledik pespese :)

    YanıtlayınSil
  6. Lost'u izin boyunca sabahlara kadar izledik bizde. Tam bir bağımlılık yapıyor :)

    YanıtlayınSil
  7. Sevgili Adaşım Tuğba:)
    ne güzel filmler değil mi?zaten film izlemek en büyük zevkim ya izlemezsem çat diye çatlarım.lost a tutkun olmayan yok zaten.ben de tutkunum valla.2009 u bekliyorum heyecanla..

    Sevgili Maviye Yolculuk;
    Nicolas Cage i hakkaten çok beğenirim ben de ama bu filmde de ayrıca döktürmüş yani..

    Babacım benim;
    Aşk tarifini ben çok beğendim valla babacım eminim annem de beğenmiştir heehe..yemekler gerçekten bir harikaydı. tekrar izlemek güzel olur gerçekten ben zaten şimdiye kadar 3 defa izlemiş oldum.öptüm kocaman.hoşçakaaalll:)

    Sevgili Güldem;
    Cesaretin var mı aşka filmi burdakilerin arasında en çok sevdiğim film.posteri de çok güzel tam asmalık gerçekten. türkiyeye geldiğimde bulursam ben de alayım hiç olmazsa şantiyedeki odamıza asarız renk gelir bari birazcık:)

    Sevgili Serpil;
    Yazın tv gerçekten berbat.burda zaten pek tv izlemiyoruz biz de.artık alıştım.kışın daha fazla izleniyor tabi soğuk olduğu için hava.şimdi genellikle bahçede ya da terasta oturuyoruz.tv izlememek güzel bişey ve film gibisi yok bence.hele ardı ardına izlemek sizin yaptığınız gibi çok eğlenceli oluyor:)

    Sevgili Alev;
    Lost a diyecek bişey bulamıyorum.daha dün konuştuk eşimle hadi artık lost başlasın falan diye.beklemedeyiz.başlasın alalım cdleri de kapanalım şöyle sabahlara kadar:)

    YanıtlayınSil
  8. ben kapaktaki resimden renkli foto olarak büyüttürmüştüm,aklında olsun:)

    YanıtlayınSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)