26 Mayıs 2009 Salı

Zaman koşuyor

Bugün öğlen yemeği arasında arkadaşım söyledi bu cümleyi. "Zaman koşuyor" dedi. Gerçekten de öyle. Hiç bakıyor mu arkasına bilmem ama koşuyor alabildiğine. Günler öyle hızlı ki burada. Göz açıp kapayıncaya kadar derler ya öyle işte bir de bakıyorsun saat beş olmuş bile. Elinde avucunda ne kalıyor geriye. Sanki hepsi zamandan çalınan küçük parçalar oluyor; tüm yaşadıkların.
Buraya geleli iki sene olacak eylül de. Ne çabuk! Türkiye'den geleli bir ayı geçti. Sanki daha dün gibi. Bugün sabahki halimi hatırlıyorum da sanki yeni uyandım uykumdan, öğlen üzeri. Bu hafta gelirken yanımda evladiyelik fotoğraf makinamı getirdim hp. Üniversitedeyken almıştım tez çalışmam sırasında yardımcı olması için. Hiçbir zaman memnun etmedi beni çektikleriyle. Hep bir odaklama sorunu vardı. Canon'u taşımak güç diye onu aldım bu hafta yanıma. İdare etti etmesine ama canon'u çok arattı. Eee hp 3.2 yanında zavallı gibi kaldı. Beni de tatmin etmedi görüntüler. Özledim canon'um seni.
Bu fotolar kamptan çekildi. Burası öyle güzel ki aslında. Temiz hava. Her yer karadenizin yaylalar gibi. Alabildiğine yeşil. Bol börtü böcek var bolca da çiçek. Doğasını seviyorum. Nasıl da hayran bırakıyor kendine. Ne de olsa doğa ana herşeyin üzerinde.

Bunu geçen gün çektim. Adını bilmiyorum ama mor top çiçek diyorum ona ben. Böyle sevimli olduğuna bakmayın nasıl da koruyor kendini dikenleriyle. Olduğu yerden alabilmek için onu epey ter döktüm her yerime de battı iğneleri sonra ayıkladım durdum parmaklarımdan. Ama güneş vurduğunda görmelisiniz muhteşemliğini. Nasıl da dansediyor rüzgarla..

Bunun da ismini bilmiyorum öğrendiğimde yazarım. Öyle geniş olanları var ki burada pasta tabağı misali. Özellikle bir arada olmayı tercih ediyor gibiler. Tabi bolca da böcek besliyorlar üzerlerinde.

Bunlar cezayirimizin meşhur çiçeklerinden. Çoğu yerde görmek mümkün bunlardan. Oldukça güzeller ama kokmuyorlar. Mor olanları da var üstelik; onları da beğeniyorum ben çok.


Bunlar da mor otlarımız. Nasıl oluyor da bu otlar mor olabiliyor acaba. Üzerlerinde tek bir çiçek bile yok. Bildiğin ot bunlar. Ama doğanın mucizesi mor otlar. Güneşte yine harika parlıyorlar. Canon ile çektiğimde farkı anlayacaksınız eminim. Yine de doğaya burada hayran olmamak mümün değil gibi görünüyor. Tek hayran olmadığım kısmı türlü çeşitlilikte ve boyutta olan böcekleri. Örneğin hiç buradaki kadar kocaman çekirge görmedim hayatımda. Enteresan olanları da var. örneğin kırmızı örümcekler var, sonra peygamber devesi de var. Öyle güzel ki. Çıtıpıtı bir kız çocuğu gibi aynı. Onları da çektikçe ekleyeceğim sizler için. Herkese sevgiler. Doğanın kıymetini bilin!

7 yorum:

  1. zaman koşuyor... bunu en iyi ben anlarım heralde... daha dün benim küçük mercimeği emzirirken bugün karşımda katır kutur şeker kemiriyor... zaman koşuyor... ben de yaşlanıyorum :)
    not: fotolar fena diil be tubişim.makineye haksızlık etme...

    YanıtlaSil
  2. Tugbacim adini bilmedigin sey yabani havuc :))
    ben dergide bu sayi kir ciceklerini ciziyorum:))
    kitapcik olarak basilacak, gorusdugumuzde veririm sana:D

    YanıtlaSil
  3. Geçenlerde bir şarkı dinliyordum...
    Sözleri çok ilgniçti..

    Kurşun mu hızlı zaman mı ? diye...
    Gerçekten zaman süratle akıp gidiyor...

    Fotolar güzel...

    Ancak tabiki Cezayir'i...
    Yaşadığınız şehri...
    Ve insanları, kültürlerini merak ediyorum...

    Buralardan fotoğraflar ve yazılar çok hoş olur...

    Kendinize iyi bakın...
    Eşinize çok selamlar....

    YanıtlaSil
  4. Duygucum;
    valla haklısın doğru diyorsun bunu sen daha iyi anlarsın. Çocukları görünce farkediyor insan. Burdaki arkadaşımın bebeği kerem gözümüzün önünde büyüdü yahu şaşırdık.Geldiğinde bebekti resmen şimdi yürüme çabalarında.Nasıl da değişik bir duygu..Sen daha dur nereye yaşlanıyorsun yahu:)bizler kolay yaşlanmayız ruhumuz çocuk daha ya..fotoları da yazıp üzüldüm hp me öyle deyince ya bak nasıl da gösterdi kendini dimi ama canonla yarışıcam diye:)yine de benim güzel canonun cici canonum:):)öptüm canım seni..

    YanıtlaSil
  5. Pinoocuuumm;
    ayy o yabani havuçmuymuş yahu..valla süpersin iyiki de söyledin. kır çiçekleriyle ilgili şeyler çizmek süper olsa gerek.Görüştüğümüzde görmeyi sabırsızlıkla bekliyorum valla canım. İnşallah bir aksilik olmaz da gelebilirm ankaraya bu sefer.şimdi de yaz ya yazlık durumları falan ayarlama yapmaya çalışıyorum kafamda:):)öptüm canım

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Demli Hayat;
    uzun zamandır haberleşemiyorduk. ne iyi ettiniz de yazdınız.şarkı sözleri de güzelmiş sanki hatırlattı bana birşeyler ama sanırım farklı benimkisi.Şarkı değil şiirdi sanırım.fotoları da beğenmenize sevindim. elimden geldiğince burayla ilgili yazmaya foto göstermeye çalışıyorum aslında.seviyorum insanlara tanıtmayı değişik kültürleri.

    Mutlu Kalın.Benden de eşinize kocaman sevgiler selamlar..

    YanıtlaSil
  7. Pembeli olanlar da hatmi cicegi :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve paylaşımınız için teşekkürler. Mutlu kalın:)